شماره ۲۰۳۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
مکث

مرگ مرد ۷۰ ساله پس از برخورد با آمبولانس
[شهروند] برخورد یک آمبولانس در اصفهان با مردی هفتاد ساله پیش از ظهر دوشنبه مرگ او را به دنبال داشت.
غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان، گفت: «این حادثه ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه روز دوشنبه در خیابان سعادت‌آباد در خط ویژه اتوبوس تندرو رخ داد. این آمبولانس متعلق به یکی از بیمارستان‌ها و در حال مأموریت در خط اتوبوس تندرو بود که با عابر پیاده‌ای که مردی هفتاد ساله بود برخورد کرد. آمبولانس اورژانس ۱۱۵ این مرد را به بیمارستان شریعتی منتقل کرد اما درنهایت بر اثر شدت آسیب‌های وارده، جان خود را از دست داد.»


انفجار مرگبار مخزن در کارخانه
[شهروند] انفجار مخزن کارخانه تبرک در اخلمد ۱۴ کشته و زخمی بر جا گذاشت.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، درباره جزئیات این حادثه گفت: «انفجار مخزن کارخانه تبرک در اخلمد در ساعت  9 و 50 دقیقه به سامانه اورژانس کشور اطلاع داده شد.»
او با بیان اینکه ۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: «در این حادثه ۱۳ نفر مصدوم شده‌اند که به مرکز درمانی منتقل شدند. البته تمامی مصدومان از بیمارستان مرخص شده‌اند. یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد.»


سرقت دوونیم میلیاردی طلا از گاوصندوق مادر
[شهروند] پسر جوان سارق گاوصندوق مادرش بود. بیست‌ونهم اردیبهشت یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 110 شهدا پلیس را در جریان وقوع سرقت 250‌میلیون تومانی از گاوصندوق خانه‌اش قرار داد که با ثبت اظهارات شاکی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد. با ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی از شاکی در خصوص موضوع سرقت تحقیق شد که او اعلام کرد حدود دو ماه پیش همسرم فوت کرد و پس از مرگ او به انباری ساختمان که محل نگهداری گاوصندوق بود، سرکشی نکردم تا اینکه بیست‌وهفتم اردیبهشت با مراجعه به گاوصندوق متوجه شدم طلا و جواهراتی که ارزش ریالی آنها حدود دو‌ونیم‌میلیارد ریال بود به وسیله سارق یا سارقان به سرقت رفته است.
در گام اول تحقیقات کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت به محل وقوع جرم رفتند تا با بررسی و بازدید از محل وقوع جرم اقدام به کشف حقیقت کنند که در بازدید صورت‌گرفته کارآگاهان متوجه شدند سرقت از گاوصندوق داخلی بوده، در نتیجه فرضیه اینکه این سرقت به وسیله افرادی انجام شده که به محل تردد داشته و به کلید گاوصندوق دسترسی داشته باشند، قوت گرفت.
بار دیگر از شاکی تحقیقات بیشتری صورت گرفت که مشخص شد تنها دو نفر از پسران او به نام‌های احمد و محمود از محل نگهداری طلا و کلید گاوصندوق اطلاع داشته‌اند و از طرفی هم احمد به‌تازگی یک خودرو پراید خریداری کرده است. با جمع‌بندی تمامی دلایل و مدارک موجود محرز شد که احمد سرقت را انجام داده که با هماهنگی قضائی و با همکاری شاکی درنهایت دهم تیر او دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه ششم منتقل شد. احمد پس از انتقال به پلیس آگاهی با توجه به دلایل و مستندات اعتراف کرد: «سرقت را به تنهایی انجام دادم و با استفاده از کلید طلاها را در فرصتی مناسب برداشته و پس از سرقت، اموال را به دو نفری که مغازه طلافروشی در محدوده میدان خراسان داشتند، فروختم و از پولی که به دست آوردم اقدام به خرید یک خودرو پراید کردم و البته حاضر به معرفی خریداران طلاها هم هستم.» با توجه به اعتراف احمد به سرقت کارآگاهان با هماهنگی قضائی دو مالخر را نیز دستگیر کردند و اموال سرقتی از مغازه آنها کشف شد. آنان نیز قبول داشتند که از متهم طلای بدون فاکتور خریداری کرده‌اند؛ درنهایت پرونده به شعبه اول دادیاری ناحیه 15 تهران ارسال شد و با توجه به رضایت شاکی متهمان با قرار آزاد شدند.


تعداد بازدید :  364