شماره ۲۰۳۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

غرق‌شدن پسر 17ساله در استخر کشاورزی
[شهروند] نوجوان هفده‌ساله در استخر آب کشاورزی در روستای نوغاب پسکوه از توابع شهرستان قاین غرق شد.غروب روز یکشنبه با اعلام گزارش نیروی انتظامی مبنی بر گم‌شدن پسر هفده ساله درمحدوده روستای نوغاب پسکوه، تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند. عملیات جست‌وجو تا پایان شب ادامه داشت، اما با تاریک‌شدن هوا به صبح موکول شد. بعد از تلاش چندساعته نیروهای امدادی، صبح دوشنبه جسد نوجوان در کف استخر کشاورزی در محدوده روستا پیدا شد.


حریق جزئی در ساختمان آموزش و پرورش استثنایی
اتاق آکوستیک در سازمان آموزش و پرورش استثنایی که درحال تعمیرات است، صبح دوشنبه طعمه حریق شد.کارکنان آموزش و پرورش استثنایی اقدام به خاموش‌کردن آتش کردند و این آتش تا رسیدن آتش‌نشانان اطفا شد، البته بیشتر از آتش، دود فضا را در برگرفته بود. این حادثه صدمه جانی نداشت و با توجه به اینکه اتاق آکوستیک خالی و در دست تعمیر بود، صدمه مالی زیادی وارد نشده است.


بازداشت  متهم میلیونی هنگام  بازگشتبه کشور
[شهروند] مجرم میلیونی که قصد داشت وارد کشور شود، از سوی پلیس بین‌الملل ناجا دستگیر شد.در پی اعلام اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب، مردی به اتهام جعل سند و خیانت در امانت به مبلغ ۳۰۰‌میلیون تومان تحت تعقیب مأموران پلیس بین‌الملل ناجا قرار گرفت.در بررسی‌های اولیه، مشخص شد او پس از ارتکاب جرم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است، از این‌رو اعلان قرمز و تعقیب او در سطح بین‌الملل پس از هماهنگی با سازمان اینترپل صادر شد.رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا با اشاره به تلاش مأموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: «متهم هنگام ورود در یکی از مرزهای کشور بازداشت شد. برای رسیدگی به پرونده، متهم به مرجع قضائی مربوط تحویل داده شد.»


کلاهبرداری با وکالتنامه جعلی در سمنان
[شهروند]  کلاهبرداری که در سمنان با وکالتنامه جعلی به خریدوفروش زمین می‌پرداخت، دستگیر شد.این پرونده در واقع کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری ۲.۵‌میلیارد ریالی در سمنان بود که با هوشیاری مأموران پلیس به نتیجه رسید. در پی دریافت گزارشی مبنی بر جعل و کلاهبرداری در شهر سمنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران اداره پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان در بررسی‌های فنی و تخصصی خود مشخص کردند فردی با ارایه وکالتنامه جعلی در دفاتر املاک اقدام به فروش املاک و مستغلات می‌کند.در تحقیقات ویژه و اقدام اطلاعاتی مأموران انتظامی، متهم ۳۰ساله هنگام معامله قطعه زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع در یکی از واحد‌های مشاوران املاک شهرستان سمنان دستگیر شد. ارزش ریالی زمین مورد معامله برابر نظر کارشناسان ۲‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال اعلام شد. فرد دستگیرشده مهندس طراحی در سیستم رایانه بود.


مرگ ۲ کودک در ساحل مکران
[شهروند] بی‌احتیاطی و غفلت خانواده‌ها موجب غرق‌شدن خواهر و برادر ۸ و ۱۱ساله مینابی در ساحل مکران شد. حوالی ساعت ۲۰ روز یکشنبه، دوازدهم مرداد، سانحه غرق‌شدگی دو کودک ۸ و ۱۱ساله در دریا گزارش شد.بلافاصله سه تیم‌های امدادونجات جمعیت از شهرستان سیریک به محل اعزام شدند که مشخص شد یک خانواده اهل شهرستان میناب به ساحل روستای گهردو از توابع بخش بمانی رفته که دو کودک ۸ و ۱۱ساله از آنها غرق شدند. پیکر یکی از دو کودک غرق‌شده توسط نیروهای محلی از آب خارج شده بود و از ساعت ۲۰ و۳۰دقیقه عملیات جست‌وجو برای کشف دومین پیکر توسط تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر آغاز شد. پس از چهارساعت عملیات فشرده جست‌وجو در آب، درنهایت پیکر دومین کودک غرق‌شده ساعت یک بامداد، سیزدهم مردادماه توسط تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر استان کشف و از آب خارج شد.


تعداد بازدید :  400