شماره ۲۰۶۳ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
مـــــــرور

واعظی: در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه‌مدت نیست
واعظی درباره افت اخیر بازار بورس گفت: «باید رسانه‌ها و صداوسیما فرهنگ‌سازی کنند. در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه‌مدت نیست. اینکه بخواهیم با بورس هیجانی برخورد کنیم، اشتباه است. نباید به شکل هیجانی با فروش و خرید در بورس برخورد شود. در این صورت همه سود می‌برند.»  محمود واعظی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه‌مدت نیست، گفت: «اینکه بخواهیم هیجانی با بورس برخورد کنیم، اشتباه است.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درحاشیه جلسه هیأت دولت درباره جلسه روز گذشته روحانی و اردوغان گفت: «گسترش روابط با همسایگان برای کشور مهم است. حجم روابط ما با ترکیه در مدت کرونا حدود ۷۰ تا ۸۰درصد کاهش داشته است.»او ادامه داد: «در این جلسه به روابط سالیانه ۳۰میلیارد دلار تأکید شد. دو طرف اراده بر همکاری داشتند و فکر کنم با تصمیمات روز گذشته حجم معاملات افزایش یابد.»واعظی درباره افت اخیر بازار بورس گفت: «باید رسانه‌ها و صداوسیما فرهنگ‌سازی کنند. در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه‌مدت نیست. اینکه بخواهیم با بورس هیجانی برخورد کنیم، اشتباه است. نباید به شکل هیجانی با فروش و خرید در بورس برخورد شود. در این صورت همه سود می‌برند.»او در مورد وزیر صمت گفت: «ما از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم تا زمانی که وزیر مورد تأیید مجلس شود، از سرپرست استفاده شود.»


ربیعی: قیمت بنزین و گازوییل بالا نخواهد رفت
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برای‌ سال ۱۳۹۹ حق‌العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ ریال و همچنین گازوییل را ۷۰۰ ریال تعیین کرد، گفت: «این افزایش قیمت بر درآمد جایگاه‌داران سوخت تأثیر خواهد داشت، اما به هیچ‌وجه منجر به افزایش قیمت بنزین و گازوییل نخواهد شد.»
«علی ربیعی» روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیأت دولت درباره مصوبات هیأت دولت گفت: «مدت‌ها بود که جایگاه‌داران درخواست داشتند دریافتی آنها افزایش پیدا کند و از دستمزد خود ناراضی بودند؛ بیش از یک‌سال انجمن صنفی جایگاه‌داران این مطالبه را داشت.»
سخنگوی دولت افزود: «درجلسه امروز دولت تصویب شد که از ابتدای ‌سال ۹۹ حق‌العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ ریال و همچنین نفت گاز را ۷۰۰ ریال تعیین کند. این افزایش در درآمد جایگاه‌داران تأثیر خواهد داشت.» او بیان کرد: «نحوه تأمین حق‌العمل سوخت در جایگاه‌ها از محل منابع دولتی است که به هیچ‌وجه تأثیری بر قیمت بنزین و گازوییل نخواهد داشت و افزایش قیمت به مصرف‌کننده سوخت تحمیل ‌نمی‌شود و از منابع دولتی و سازمان برنامه و هدفمندی تأمین می‌شود.»
ربیعی افزود: «درجلسه دولت همچنین یک درخواست دیرین از عشایر کشور در استان اردبیل و منطقه دشت مغان بررسی و تصویب شد. این موضوع چند‌سال محل منازعه بود و آنها نگران بودند.»
سخنگوی دولت اظهار داشت: «افرادی به صورت عرفی در زمین‌های منطقه دشت مغان کار می‌کردند و زمین‌های آن منطقه، مشمول خصوصی‌سازی شده بود و نگرانی‌هایی داشتند. این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی و حقوقی دولت بررسی و نهایی شد.»
ربیعی گفت: «دولت تصمیم گرفت که ۴هزار و ۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان را از املاک شرکت تفکیک کند و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می‌شود و از این طریق این اراضی به عشایر و بهره‌برداران عرفی منطقه با همکاری استانداری اردبیل واگذار می‌شود.» او درباره گاز رایگان گفت: «این بحث مطرح شده است اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.»


تعداد بازدید :  398