شماره ۲۰۶۳ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
استقلال، عجیب‌ترین تیم فوتبال جهان!
مدیرعامل باشگاه بدون سرمربی بازیکن جذب می‌کند و صدای هواداران را در آورده؛ حالا آبی‌ها با یک لشگر ناقص به آسیا می‌روند و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظارشان است

[شهروند] وضع این روزهای استقلال و بی‌توجهی مدیران این باشگاه به انتقادات و اعتراضات باعث ایجاد شرایط عجیب و بی‌سابقه‌ای در یکی از تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران شده است. نه وضع سرمربی مشخص است و نه کسی می‌داند بازیکنانی که جذب می‌شوند، روی چه معیار و کارشناسی در فهرست استقلال قرار گرفته‌اند. کار به جایی رسیده که حتی صدای یکی از مربیان استقلال هم از جذب عجیب و غریب بازیکنان جدید درآمده، اما مدیرعامل این باشگاه همچنان در طبقه بالای یکی از هتل‌های تهران درحال مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنان است. به نظر می‌رسد سعادتمند بیشتر از عکس‌گرفتن در کنار بازیکنان، باید به فکر بازکردن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه با پرداخت بدهی خارجی‌ها و روشن‌کردن تکلیف نیمکت مربیگری این تیم باشد.

سرمربی موقت تهدید کرد؛ 5 بازیکن نیامدند!
مجید نامجومطلق که بعد از کناررفتن فرهاد مجیدی برای حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به صورت موقت به‌عنوان سرمربی استقلال معرفی شده، خیلی زود نزدیک بود خودش را به درِ خروجی برساند. او تهدید کرده بود حتی اگر یکی از بازیکنان فعلی این تیم در فهرست آسیایی نباشد و جدا شود، حاضر نیست در قطر هدایت استقلال را برعهده داشته باشد. سعادتمند، مدیرعامل آبی‌ها هم که بیشتر درگیر نقل‌ و انتقالات و جذب بازیکنان جدید است، بدون توجه به خواسته سرمربی، با بازیکنانی قرارداد امضا می‌کند که نمی‌توانند به دلیل بسته‌بودن پنجره نقل و انتقالات در آسیا به میدان بروند. شاید مهم‌ترین وظیفه این روزهای سعادتمند بازکردن پنجره و انتقالات با پرداخت بدهی وینفرد شفر باشد، اما کمترین توجه در باشگاه استقلال نسبت به این قضیه به نظر می‌آید. از سوی دیگر روزبه چشمی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و محمد دانشگر ۵ بازیکن کلیدی تیم استقلال که قراردادشان در پایان این فصل به اتمام رسیده بود، تا امروز از هرگونه همکاری با باشگاه به منظور همراهی‌کردن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا خودداری کرده‌اند تا موجب نگرانی استقلالی‌ها فراهم شود. این درحالی است که کاروان استقلال صبح پنجشنبه راهی قطر خواهد شد و باید دید تلاش دقیقه نودی مدیران آبی چقدر در احتمال بازگشت آنها موثر خواهد بود.

باشگاه در بحران، مدیرعامل در هتل آزادی!
در روزهایی که باشگاه استقلال دچار بحران بزرگی مثل بسته‌بودن پنجره نقل و انتقالاتی شده، موضوع عجیب استقرار مدیرعامل استقلال در هتل آزادی تهران است. با اینکه همه باشگاه‌های بزرگ دنیا هم در دفتر مدیرعامل خود به مذاکره با ستاره‌های فوتبال جهان می‌پردازند، اما سعادتمند ترجیح داده هزینه اضافی روی دست باشگاه بگذارد و یک طبقه از هتل آزادی را اجاره کند تا محل مذاکراتش مثلا مخفیانه باشد! سوال این است که مگر ساختمان 5 طبقه باشگاه چه اشکالی دارد که مدیران این تیم یک هتل را محل قرارهای خود و ایجاد قرارداد با بازیکنان درنظر گرفته‌اند؟ اگر مسأله مدیران استقلال تجمع خبرنگاران است، اکنون در هتل آزادی هم این مذاکرات با حضور بیشتر خبرنگاران انجام می‌شود. حتی کار به جایی رسیده که برخی به مزاح خطاب به بازیکنان می‌گویند اگر می‌خواهید گزینه استقلال شوید و روی قیمت‌تان برود، چند دقیقه را در لابی هتل آزادی بگذرانید! از سوی دیگر رفت‌وآمدهای پرتعداد بازیکنان درجه چندم و ایجنت‌ها در این هتل با حضور خبرنگاران گویا برایشان کاملا خوشایند است و باعث مطرح‌شدن‌شان در روزهای شلوغ نقل و انتقالات می‌شود. برخی معتقدند حتی این جذابیت تا حدی پیش رفته که بازیکنان از روی عمد مذاکرات خود با استقلال را به جلسه دوم و سوم می‌کشانند.

غیرکارشناسی‌ترین فهرست بدون سرمربی
صالح مصطفوی، یکی از دستیاران فرهاد مجیدی در استقلال که هم‌اکنون هم در کادرفنی این تیم حضور دارد، در مصاحبه روز گذشته خود به نکته خوبی اشاره کرده و درباره بازیکنان جذب‌شده توسط سعادتمند می‌گوید: «سه بازیکن جذب شده‌اند که همگی در سمت چپ بازی می‌کنند. سعید واسعی، بابک مرادی و متین کریم‌زاده همگی بازیکنان سمت چپ هستند. داریوش شجاعیان هم بعد از تمدید قرارداد به ما اضافه شده است. خنده‌دار است که بگویم ما میلاد زکی‌پور و میلیچ را هم داریم و از این 6 بازیکن چپ‌پا می‌توانیم حداکثر از دونفر استفاده کنیم. یک فصل ما از نداشتن جانشین مناسب برای وریا غفوری ضربه خوردیم و حالا سه بازیکن در سمت چپ جذب کرده‌ایم.» صحبت‌های این مربی عمق فاجعه را در استقلال این روزها نشان می‌دهد و مشخص است به جای کارشناسی و نظرات فنی بیشتر روابط پشت پرده باعث شده تا برخی از بازیکنان درجه چندم با استقلال قراردادهای میلیاردی امضا کنند. تنها خرید قابل قبول آبی‌ها تاکنون شاید رشید مظاهری درون دروازه بود که او هم به خاطر شکایت تراکتور ممکن است با مشکل مواجه شود. البته دیروز هم قرارداد احمد موسوی، بازیکن سابق تراکتور به‌عنوان یک مدافع راست امضا شد تا کمی از بار انتقادات روی مدیرعامل آبی‌ها کم شود.

نگرانی بزرگ درباره استقلال آسیایی
اگر 5 بازیکن کلیدی استقلال با این تیم راهی قطر نشوند، شاید باید انتظار شکست‌های سنگینی را برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بکشیم. همین حالا هم تغییرات روی نیمکت مربیگری و بی‌توجهی مدیرعامل به وضع تیم، یک نگرانی بزرگ را برای هواداران استقلال به وجود آورده که خاطرات شکست تلخ برابر العین برایشان در دوره متمرکز لیگ قهرمانان تکرار نشود. در شعار مدیران استقلال خودشان را مدعی قهرمانی در آسیا می‌دانند، اما در عمل توجهی به وضع تیم‌شان در آستانه بازی‌های فوق‌العاده مهم لیگ قهرمانان آسیا نمی‌کنند. باید دید با این شرایط ابتدا استقلال چه روندی در نبردهای آسیایی خواهد داشت و سپس برای لیگ بیستم صندلی‌های مدیریتی و فنی این باشگاه به چه کسانی خواهد رسید.


تعداد بازدید :  483