شماره ۲۰۶۳ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

جزئیات پرداخت کارانه و فوق‌العاده ویژه کادر درمان
بعد از درخواست‌های کادر درمان برای پرداخت معوقات حقوقی و وعده‌هایی که بارها در این‌باره به آنها داده شده بود، سرانجام گشایش‌هایی صورت گرفت و پرداخت کارانه کادر درمان از دیروز آغاز ‌شد.
به گزارش ایسنا، طی چند ماه گذشته که شیوع ویروس کرونا موجب افزایش حجم سنگین کاری کادر درمان شد، درخواست‌هایی از سوی وزارت بهداشت برای حمایت مالی و اختصاص منابع لازم به منظور تأمین هزینه کادر درمان وجود داشت. در عین حال بارها از سوی کادر درمان سه موضوع مورد توجه واقع  و عملیاتی‌شدن آن مطرح شد؛ «تبدیل وضعیت کارکنان»، «پرداخت کارانه» و «فوق‌العاده ویژه» در اهم این درخواست‌ها قرار داشت و از چندی پیش جلساتی بین وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.اما در حالی محمدباقر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرده بود که در حال تأمین منابع لازم برای پرداخت معوقات و اجرایی‌شدن فوق‌العاده ویژه آنها هستند که وعده داده بود تا مهرماه این موضوع عملیاتی می‌شود.تازه‌ترین اعلام او حکایت دارد که تا حدی مشکلات مربوط به کادر درمان در دریافتی و البته جذب نیرو حل‌وفصل شده است.
پرداخت کارانه از دیروز
کارانه کادر درمان که از مدت‌ها قبل معوق شده و در مورد برخی کارکنان به هفت ماه یا حتی ۱۲ و ۱۳ ماه می‌رسید، موضوعی بود که گرچه سازمان برنامه و بودجه تأکید داشت تأمین آن وظیفه این سازمان نیست و دستگاه‌ها موظفند از منابع اختصاص خود آن را تأمین کنند، ولی به هر صورت به دلیل شرایط کرونا مسئولیت تأمین آن را بر عهده گرفت.
آن‌طور که نوبخت اعلام کرده، قرار است از نوزدهم شهریورماه امکان پرداخت این معوقات فراهم و کارانه و مطالبات کادر درمان به تدریج پرداخت شود.
همه فوق‌العاده ویژه می‌گیرند
موضوع دیگر مربوط به پرداخت فوق‌العاده ویژه به تمامی کارکنان وزارت بهداشت بود و بارها درخواست آن را مطرح کرده بودند که در احکام حقوقی آنها این موضوع گنجانده شود. این در حالی است که برخی از کادر وزارت بهداشت از این مزیت استفاده کرده و برخی دیگر فاقد آن بودند.
با این وجود، طبق اعلام جدید رئیس سازمان برنامه و بودجه بعد از جلساتی که بین سازمان و وزارت بهداشت برگزار شده است، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که به تمامی اعضای وزارت بهداشت و درمان باید این کارانه پرداخت شود. البته افزایش حقوق از محل فوق‌العاده ویژه از اسفندماه در حقوق کارکنان دولت گنجانده شده بود که بخشی از کادر درمان را نیز شامل شد.بر این اساس، در بخشنامه‌ای که به وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود، این مجوز وجود دارد که کسانی که از فوق‌العاده ویژه استفاده نکردند، مشمول شوند، ولی زمان آن بستگی به وزارتخانه دارد که بتواند از چند ماه آینده آن را اجرایی کند.»
شرط آزمون پابرجاست
درباره جذب نیرو نیز کادر درمان درخواست جذب و تبدیل وضعیت داشتند که یک مسأله در این میان برگزاری آزمون بود و در برخی موارد خواستار جذب بدون آزمون نیز شدند. اما در هر صورت سازمان برنامه و بودجه که تأمین‌کننده منابع لازم برای جذب نیروهای وزارت بهداشت است، تأکید داشت که طبق قانون باید جذب نیرو و تبدیل وضعیت با برگزاری آزمون برگزار شود.

تمدید دورکاری در استان تهران تا پایان شهریور
استاندار تهران از تمدید دورکاری در ادارات استان تا پایان شهریور ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه جلسه تقدیر از تعاونی‌های برتر استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: «متاسفانه در کشور و به‌ویژه استان تهران وضع کرونا به حالت پایدار نرسیده و میزان بستری‌ها در تهران ۳۱۰۰نفر است. پس از سوم مرداد که روزانه کاهش موارد ابتلا و فوتی را داشتیم، یک هفته‌ای است که وضع در این حوزه ثابت‌شده و بهبودیافتگان کمتر از افرادی است که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.» او تأکید کرد: «در این شرایط نیاز است تا شهروندان توجه ویژه‌ای به بهداشت فردی و عمومی داشته باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.» استاندار تهران درباره تمدید محدودیت‌ها در سطح استان تهران گفت: «تمدید دورکاری تا پایان شهریور ماه در استان تهران انجام شده، اما طرح ترافیک به قوت خود باقی است و در تهران اجرا خواهد شد. درحال حاضر ۹۵‌درصد از شهروندان استفاده از ماسک را در مترو انجام می‌دهند، ولی فاصله‌گذاری در مترو را خیلی نمی‌توانیم به آن اطمینان داشته باشیم.»


تعداد بازدید :  543