شماره ۲۰۶۷ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
صدبار بنویس «اینها باعث اعتماد ما شده!»

شهرام شهیدی طـــنــزنـویــس

- این روزها بحث حذف خیلی داغ است. اول موضوع حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان بود و بعد از آن هم شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، از قول فرماندار این شهر اعلام کرد چون کسی مهندس بازرگان و اعظم طالقانی را نمی‌شناسد با نام‌گذاری خیابانd به نام آنها مخالف است. به نظرم بد نیست تا بحث اعتراض به حذف تصویر دختران از کتاب ریاضی داغ است یک کمپینی هم راه بیفتد که برخی مسئولان را بفرستند سر کلاس تاریخ بلکه حداقل تاریخ معاصر را بشناسند. ما فکر می‌کردیم مسئولان تاریخ بیست‌وهشتم مرداد 32 را خوب بلد نیستند، بگو کار بیخ پیدا کرده و به دوران معاصر هم کشیده شده است.
- قبلا اگر کسی درس نمی‌خواند جریمه‌اش می‌کردند؛ مثلا می‌گفتند از روی یک جمله صدمرتبه رونویسی کند. حالا هم بد نیست به فرماندار تهران بگویند برای اینکه حافظه تاریخی‌اش تقویت شود بگویند از یک جمله مهم صدبار بنویسد. جمله‌اش چه باشد؟ م م م م م... به نظرم این جمله را صدبار بنویسد. «رئیس دولت گفت مردم می‌دانند که در شرایط تحریم آب و برق‌شان قطع نمی‌شود؛ اینها باعث اعتماد آنها شده‌ است!»
- غر نزنید که آن جمله چه ربطی به بازرگان یا تاریخ معاصر داشت. ستون خودمان است دل‌مان می‌خواهد توش حرف الکی بزنیم. بالاخره هر چی نباشد مسئول این ستون هستم یا نه. تاریخ معاصر هم نشان داده اینکه شما در یک جا صاحب مسئولیت شوی به شما این اجازه را می‌دهد که هر چه دلت خواست بگویی.
- البته بعضی وقت‌ها بعضی حرف‌ها باعث تبعات جبران‌ناپذیری می‌شود؛ مثلا امروز صبح من دیدم حال پدرم خیلی بد است و قلبش تیر می‌کشد. خیلی که پرس‌وجو کردم فهمیدم با همین حال خرابش قصد کرده فرار کند. از او پرسیدم پدرجان شما مگر بدهکار کسی هستی؟ گفت نه. پرسیدم: «خب چیزی شده که به ما نمی‌گویی؟» جواب داد نه. پرسیدم خب پس چرا می‌خواهی فرار کنی؟ پدرم پاسخ داد: «بعضی وقت‌ها فرارکردن شرط عقل است؛ مثلا اگر از آمدن سونامی خبر داری باید از ساحل فرار کنی. از او پرسیدم: «خب به نظر شما سونامی در راه است؟» پدرم پاسخ داد که قبلا شما روزنامه‌نگارها منبع خبری ما بودید اما انگار برعکس شده. انگار خبر نداری  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته «برنامه عملیاتی حمایت از بورس در دستور کار امروز نشست مجلس و دولت قرار گرفته» و این خبر یعنی به ‌زودی سفره و جیب من کوچک‌تر می‌شود. پس اگر الان سر به بیابان نگذارم کی باید بگذارم؟
- بیایید ما هم از این دنیای سیاست فرار کنیم و برویم سراغ اخبار اقتصادی.  مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر گفته ۱۲ فروند هواپیمای از رده خارج‌شده ایران‌ایر به مزایده گذاشته شده است. حالا به نظر شما خریداران احتمالی هواپیماهای از رده‌ خارج چه کسانی هستند؟
ممکن است این هواپیماهای از رده خارج را مردم بخرند. چپ چپ نگاه نکنید. وقتی قرار است به‌زودی مردم نفت بخرند خب هواپیمای اختصاصی هم می‌خرند که بچه‌شان را با آن بفرستند مدرسه.
حدس دیگر ما هم این است که اختلاسگران این هواپیماها را بخرند تا با آن پر بکشند و بروند کانادا دنبال سهم من من کله گنده‌شان!
باز سیاسی شد؟ پس تا اوضاع قمر در عقرب نشده بروم.

 


تعداد بازدید :  364