شماره ۲۰۷۰ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
هشدار هواشناسی:
رگبار، تندباد و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از رگبار باران همراه با رعد و برق گاهی توأم با تندبادهای لحظه‌ای و کاهش دما- حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد- طی سه‌روز آینده در برخی مناطق کشور خبر داده است.
در هشدار زردرنگ سازمان هواشناسی آمده است: «این شرایط جوی امروز در استان گیلان و روز یکشنبه (۳۰ شهریور) در شمال‌شرق آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۳۱ شهریور) در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان‌شمالی و شمال غرب خراسان‌رضوی پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این هشدار، روز سه‌شنبه (یک مهر) رگبار باران همراه با رعدوبرق و کاهش دما در نیمه‌شمالی آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان‌شمالی و شمال‌غرب خراسان‌رضوی دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد. از این‌رو در ترددهای جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط شود. کنترل و بازگشایی آبراه‌ها، تمهیدات لازم برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی دپو شده و احتیاط در تردد از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.   در ادامه این هشدار به وزش باد شدید- سرعت متوسط ۵۰ تا ۸۰کیلومتر بر ساعت- در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی از بعدازظهر امروز اشاره شده است.


تعداد بازدید :  463