شماره ۲۱۲۲ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
تدریس سارق حرفه ای به دزدان نوپا

قدیمی ترین سارق موبایل و کیف  تهران که کلاس آموزشی برای مجرمان نوپا گذاشته بود دستگیر شد. این متهم 50 ساله در مدت 3 روز 30 گوشی سرقت کرد.
با توجه به وقوع چندین موبایل‌قاپی در محدوده کلانتری 13 آبان، تیم عملیات این کلانتری نسبت به جمع‌آوری سرنخ و تصاویر دوربین های مداربسته برای شناسایی و دستگیری متهم اقدام کرد.
در بررسی های بیشتر مشخص شد، این موبایل‌قاپی‌ها توسط یکی از قدیمی‌ترین سارقان کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ تهران در حال انجام است.
با توجه به بازداشت این سارق و سپری کردن مدت زمان حبس، مأموران احتمال دادند که او  از زندان آزاد شده و بار دیگر  به سرقت روی آورده  است. فرضیه ای که درست بود و متهم  در خانه اش توسط ماموران دستگیر شد.
ماموران در خانه این سارق حرفه ای به 27 تلفن‌همراه و تبلت سرقتی برخورد کردند.  
متهم  که چاره ای جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: « در چند روز گذشته این  30 گوشی و تبلت را  سرقت کردم.»  متهم 50 ساله که سابقه سیاهی در پرونده کیفری خود دارد بارها به اتهام سرقت کیف و گوشی پشت میله های زندان را تجربه کرده است. اما اینبار پس از آزادی از زندان  جوان ها را اغفال کرده و با آموزش به این گروه اقدامات مجرمانه خود را عملی می‌کرد. متهم با تدریس سرقت به پسران جوان ترک موتورسیکلت می نشست و سرقت های سریالی خود را کلید می زد. البته در برخی موارد هم به تنهایی نقشه دزدی هایش را اجرایی می کرد.


تعداد بازدید :  195