کریمی-مهدوی‌کیا؛ زوج رویایی اداره فدراسیون فوتبال

علی کریمی مهدوی‌کیا را به عنوان نایب‌رئیس معرفی کرده است

به نظر می‌رسد علی کریمی که این روزها با حمایت جامعه فوتبال مواجه شده، در صورت گرفتن رأی اعتماد از مجمع فدراسیون با یک تیم کاملا فوتبالی، فدراسیون را اداره می‌کند.

از چند روز قبل بحث حضور علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قطعیت پیدا کرد و او روز جمعه بالاخره ثبت‌نام خود برای رقابت انتخاباتی را تکمیل کرد تا به عنوان یک رقیب جدی برای مدیران فعلی فدراسیون وارد کارزار انتخابات شود. در روزهای اخیر افراد زیادی از علی کریمی، کاپیتان سابق تیم‌ملی برای حضور در انتخابات حمایت کردند و البته برخی نیز به او خرده گرفتند که با کدام سابقه مدیریتی و تحصیلات مرتبط می‌خواهد فوتبال را اداره کند؟

با این حال، علی کریمی با حمایتی که بیش از همه از سوی مردم پشت سر خود می‌بیند، به این تصمیم رسیده که می‌تواند فدراسیون فوتبال را بهتر از مدیران قبلی اداره کند. او که امروز ثبت‌نام خود را در سامانه مربوطه نهایی کرده، مهدی مهدوی‌کیا، کاپیتان سابق تیم‌ملی و جزو محبوب‌ترین چهره‌های فوتبال ایران در چند دهه اخیر را به عنوان نایب رئیس اول خود معرفی کرده است.

مهدی مهدوی‌کیا این روزها به عنوان مربی در آکادمی باشگاه هامبورگ فعالیت می‌کند و از راه دور بر فعالیت‌های آکادمی کیا در ایران نظارت دارد. او پیش‌تر تأکید کرده بود که فضای فوتبال در ایران به گونه‌ای نیست که او علاقه‌ای به کار کردن در این فضا داشته باشد، اما حالا به نظر می‌رسد درخواست علی کریمی از او برای حضور در کابینه‌اش با پاسخ مثبت او روبه‌رو شده است.

بدون شک حضور فردی مثل مهدی مهدوی‌کیا می‌تواند به اعتبار علی کریمی در انتخابات دهم اسفندماه بیفزاید و تعداد هواداران او را هم بیشتر کند. علی کریمی بعد از این اتفاقات روی صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از خودش و مهدوی‌کیا در پیراهن تیم‌ملی نوشته است: «در اصل شما رئیسی مهدی جان. مرسی که کنارمون هستی. ان‌شاءلله اتفاقات خوب برای فوتبال بیفته به کمک همه فوتبالی‌ها و فوتبالدوستان.»

برای نایب‌رئیسی دوم نیز علی کریمی نام سعید دقیقی را ثبت کرده؛ مهاجم سابق تیم‌های لیگ‌برتری که با مدرک دکترا سابقه مدیریتی هم دارد. او که سابقه دو بازی ملی نیز در کارنامه دارد، به بار فوتبالی‌بودن کابینه فدراسیون علی کریمی می‌افزاید و البته با توجه به حضور در شورای شهر قزوین تجربه مدیریتی هم دارد.

علی کریمی همچنین فاطمه علیپور یکی از زنان فعال فدراسیون فوتبال ایران در دوره تاج را به عنوان نایب رئیس سوم معرفی کرده است.

باید دید علی کریمی در یک ماه و نیم پیش‌رو چه مسیری را برای رسیدن به انتخابات طی می‌کند و آیا مسئولان فعلی فدراسیون از حضور او احساس خطر خواهند کرد و سعی می‌کنند از ورودش به انتخابات با بهره‌گیری از بندهای قانونی جلوگیری کنند یا شاهد یک انتخابات جذاب در تاریخ دهم اسفندماه هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.