ممتاز، معمولی، طرح خانوار!

تخم‌مرغ از اول بهمن رده‌بندی می‌شود

تخم‌مرغ‌ها در سه رده ممتاز، معمولی و ۳۰ عددی طرح خانوار عرضه می‌شود. در ایران ظرفیت بسته‌بندی تخم‌مرغ وجود دارد و این طرح تدریجی ابتدا از مراکز استان‌های اصلی و بعد به صورت کلی در سراسر ایران اجرایی می‌شود.

دبیر کل انجمن ملی طیور از توقف عرضه فله‌ای تخم‌مرغ از ابتدای بهمن‌ماه ۹۹ و عرضه بسته‌بندی این محصول در تمام مراکز استان‌ها خبر داد.

فرزاد طلاکش اظهار داشت: «سند «برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم‌مرغ» در سال ۹۸ تصویب و مقرر شد از عرضه تخم‌مرغ غیربسته‌بندی و خارج از یخچال جلوگیری شود. بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی از ابتدای بهمن عرضه تخم‌مرغ فله‌ای ممنوع است و بر اساس قانون تخطی از آن تخلف بهداشتی تلقی و طبق مقررات برخورد می‌شود.»

دبیر کل انجمن ملی طیور افزود: «تخم‌مرغ‌ها در سه رده ممتاز، معمولی و ۳۰ عددی طرح خانوار عرضه می‌شود. در ایران ظرفیت بسته‌بندی تخم‌مرغ وجود دارد و این طرح تدریجی ابتدا از مراکز استان‌های اصلی و بعد به صورت کلی در سراسر ایران اجرایی می‌شود و فروشگاه‌ها موظفند تخم‌مرغ بسته‌بندی را در یخچال نگه دارند.»

طلاکش با بیان اینکه در کشور کمتر از ۱۵درصد تخم‌مرغ بسته‌بندی عرضه می‌شود، گفت: «با توجه به اینکه تخم‌مرغ باید بهداشتی و در یخچال نگهداری شود، سهم بسته‌بندی تخم‌مرغ پایین است. در استان تهران حدود ۲۵درصد تخم‌مرغ‌ها به صورت شناسنامه‌دار و بسته‌بندی عرضه می‌شوند.»

دبیر کل انجمن ملی طیور افزود: «سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار تن تخم‌مرغ صنعتی در ایران تولید شد و تولید امسال بیش از گذشته است. میزان مصرف تخم‌مرغ نسبت به گذشته افزایش یافته است؛ سرانه تخم‌مرغ سال گذشته برای هر نفر ۲۰۶ عدد بود که امسال به ۲۲۰ عدد رسیده است.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.