تخفیف ۱۰۰ درصدی برق برای چه تعداد مشترک اعمال شده است؟

رایگان‌شدن برق ۵ میلیون مشترک در کشور

در پی اجرای طرح برق امید، تعداد مشترکان پرمصرف کاهش یافته و آنطور که معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر اعلام کرده تاکنون تخفیف صددرصدی طرح برق امید در صورتحساب پنج میلیون مشترک اعمال شده است

طرح برق امید که اجرای آن از ابتدای آبان ماه امسال در کشور آغاز شده، راهی برای مدیریت انرژی برق و پرداخت تخفیف صددرصدی به صورتحساب مشترکانی بوده که سهم غیرمتعارفی از مصرف برق را مطالبه نمی‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو ماه گذشته هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک کم‌مصرف برق در کشور شناسایی شده که در واقع مشترکان پرمصرف ۹ درصد کاهش داشته است.

آنطور که غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر گفته در همین مدت چهار درصد به تعداد مشترکان کم‌مصرف، ۵.۸ درصد به تعداد مشترکان خوش‌مصرف اضافه شده و ۹.۸ درصد از تعداد مشترکان پرمصرف کاسته شده است. هم‌اکنون شرایط اطلاع مشترکان از وضعیت مصرف و نحوه بهره‌مندی آنان از تخفیف اعمال شده در قبوض برق در سامانه برق ایران و اپلیکیشن برق من فراهم شده است.

طبق آنچه پیش‌تر مسئولان اعلام کردند در حال حاضر ۳۰ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که در دو دسته «زیرالگو» و «بیش ازالگو» تقسیم‌بندی شده‌اند که برای هرکدام تعرفه خاصی تعریف شده است. در این بین ۸۵ درصد از مشترکان زیرالگو برق مصرف می‌کنند و تنها ۱۵ درصد بالاتر از الگوهای تعیین شده مصرف دارند، در طرح برق امید، مشترکان زیرالگو هم به دو دسته خوش‌مصرف و کم‌مصرف تقسیم‌بندی می‌شوند.

۳۰ میلیون مشترک در طرح برق امید از تخفیف صددرصدی بهای برق بهره‌مند خواهند شد که حدود هشت‌ونیم میلیون مشترک در این محدوده هستند و تا زمانی که کم‌مصرف باقی بمانند، از تخفیف صددرصدی بهره‌مند خواهند شد. البته مشترکان خوش‌مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم‌مصرف‌ها رسانده و از تخفیف صددرصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند چراکه تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوارها دارد، به طور مثال اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برق‌شان کم می‌شود و اگر ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه برق مصرفی خواهند بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.