شماره ۲۱۷۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- «نایسر» تا ‌سال ۱۳۷۵ روستایی با جمعیت کمتر از ‌هزار نفر در حاشیه شهر سنندج در استان کردستان بود. از اواخر دهه ۱۳۷۰ با افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها در سنندج، روند افزایش جمعیت در نایسر نیز آغاز شد. طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴ جمعیت این منطقه افزایش چشمگیری داشت تا جایی که کنترل رشد آن از دست مسئولان خارج شد.

ایسنا- منطقه «سیاهو» با وجود آب‌وهوای مطلوب، دارا بودن مناظر کوهستانی و طبیعی مانند غار نمک، رودخانه جاماش، باغ‌های نارنگی و... ، منطقه‌ای بکر و مورد علاقه گردشگران است. سیاهو، درگز، سیخوران، تل سورو، خرسین، زاکین و سغ ازجمله روستاهای منطقه سیاهو بوده که نارنگی‌های مرغوبی در آن کشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - درحال حاضر ۲۸۰۰ مددجو در کارگاه‌های اشتغال بنیاد تعاون زندان‌های استان اصفهان مشغول به کار می‌باشند که به لحاظ فراهم کردن زیرساخت‌های اشتغال، استان اصفهان در جایگاه اول در بین زندان‌های کشور قرار دارد.

تسنیم - راسته آهن‌فروش‌ها یا حلبی‌ساز خانه همدان یکی از راسته بازارهای سنتی و قدیمی شهر همدان است که در کنار تپه و بنای تاریخی و باستانی هگمتانه در نزدیکی میدان امام همدان واقع شده است.در این بازار با استفاده از حلبی‌ها و ورق آهن‌ها انواع وسایل فلزی مانند لوله بخاری، انواع بخاری نفتی، فرغون، دروپنجره، ساج نان‌پزی ساخته و جهت عرضه به بازار و شهرهای اطراف فرستاده می‌شود.

 


تعداد بازدید :  220