ادای دین هالیوود به عشق در روز ولنتاین

در پنجاه‌سالگی فیلم «قصه عشق» ستارگان این فیلم ستاره گرفتند

«قصه عشق» که 50 سال است جزو محبوب‌ترین فیلم‌های دنیاست، همه ساله در مناسبت‌هایی مانند ولنتاین دوباره سر زبان‌ها می‌افتد و بارها و بارها از شبکه‌های تلویزیونی و کابلی متعددی پخش می‌شود.

پولاد امین، شهروندآنلاین: رایان اونیل و الی مک‌گراو دو ستاره فیلم «قصه عشق» در سالگرد نیم‌قرنی‌شدن فیلم‌شان در بلوار هالیوود کنار یکدیگر ستاره گرفتند. این دو بازیگر در حالی امسال در حوالی ولنتاین ستاره‌شان را گرفتند که 50 سال است درباره اینکه این دو بازیگر باید در بلوار مشاهیر هالیوود ستاره بگیرند، صحبت می‌شود.

پنجاه‌سالگی قصه عشق

نشریه پیپل در گزارشی در این مورد نوشت: «برای بزرگداشت پنجاه سالگی فیلم «قصه عشق»، رایان اونیل و الی مک‌گراو در بلوار مشاهیر هالیوود ستاره گرفتند. در یک اتفاق کاملا سینمایی، ستاره اونیل در کنار ستاره مک‌گراو قرار داشت -که این دو در سال 1971 نقش عشاق افسانه‌ای فیلم کمدی رمانتیک به‌شدت موفق «قصه عشق» را بازی کرده‌اند. دیگر ستاره‌ای که کنار ستاره‌های این زوج سینمایی قرار دارد، متعلق به فرح فاوست است. عشق و همراه قدیمی رایان اونیل (در زندگی واقعی) و بازیگر محبوبی که در سال 2009 درگذشته است. اونیل که در حال حاضر 79 سال دارد، اخیرا در گفت‌وگویی درباره فرح فاوست، شریک سالیان دراز زندگی‌اش گفته که «او درخشان بود. بی‌نظیر. بهتر و درخشان‌تر از هر ستاره‌ای و هر فیلمی. دلم برایش خیلی تنگ می‌شود».

عشاق در سرزمین مشاهیر

رایان اونیل مقابل دوربین خبرنگاران

در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد، رایان اونیل در زمان دریافت ستاره‌اش به شوخی گفت که «خیلی وقت پیش منتظر این اتفاق بودم». او سپس حس و حالش را درباره این اتفاق با این جملات بیان کرد: «من حوالی بلوار هالیوود بزرگ شده‌ام. حقیقتش وقتی دبیرستان می‌رفتم، زیاد این بلوار می‌آمدیم -برای دور دور کردن و البته دعوا ردن با پسرها. اون موقع چه کسی به گرفتن ستاره در بلوار مشاهیر فکر می‌کرد؟ من فکر می‌کردم آخرش کارم به زندان می‌کشه و حالا ببین کجا ایستاده‌ام.»

رایان اونیل در ادامه به پسرش پاتریک نیز اشاره کرد که در مراسم برای معرفی پدرش حاضر بود: «و البته پسری هم دارم که برای معرفی من اینجاست. خیلی تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. همین‌ جا الی را هم دیدم و از دیدنش خیلی خوشحال شدم با اینکه خیلی دور از ماست.»

رایان اونیل در جملات بعدی به فرح فاوست، عشق فقیدش نیز اشاراتی داشت: «از این پس هر زمان وقت کنم به بلوار هالیوود می‌آیم به ستاره‌ام نگاه می‌کنم.» او سپس خطاب به فرح فاوست گفت: «خوشحالم آن قدر زندگی کردم تا ستاره‌ام را بگیرم.»

در این مراسم که کافه سینما نیز روایتی از آن را منتشر کرده، الی مک‌گراو هم به شیوه مجازی حضور داشت. او که از خانه‌اش در نیومکزیکو صحبت می‌کرد، گفت: «دریافت این ستاره برای من فوق‌العاده است. من و رایان خوش‌شانس بودیم که در چنین پروژه‌ای شرکت کردیم که موفقیتی بسیار بزرگ برایمان به ارمغان آورد. باید بگویم هم‌بازی‌شدن با رایان در این فیلم برایم بسیار لذت‌بخش بود. از لحظه‌ای که همدیگر را دیدیم همه چیز عالی بود. در زندگی حرفه‌ای طولانی‌ام، کمتر چنین همکاری لذت‌بخشی داشته‌ام.»

الی مک‌گراو همچنین از رابرت ایوانز، تهیه‌کننده «قصه عشق» و همسر فقیدش نیز تشکر کرد: «ازت متشکرم رابرت. می‌دانم زندگی حرفه‌ایم را هم مثل تمام چیزهای دیگر زندگی‌ام تو خلق کرده‌ای. دوستت دارم و دلم برایت تنگ شده. تو تأثیری روی صنعت ما گذاشتی که وصف‌ناپذیر است. خیلی خیلی ازت ممنونم، افتخار بزرگی به من دادی.»

مک‌گراو در اواخر صحبت‌هایش ولنتاین را نیز از قلم نینداخت: «ولنتاین مبارک رایان. خیلی عالی است که پسرهایمان ما را معرفی کردند.»

خاطرات یک عشق

نمایی با حضور دو بازیگر اصلی فیلم «قصه عشق»

«قصه عشق» که 50 سال است جزو محبوب‌ترین فیلم‌های دنیاست، خاطرات زوج محبوب را زنده می‌کند. الی مک‌گراو می‌گوید: «50 سال پیش که داشتیم این فیلم را می‌ساختیم، فکرش را هم نمی‌کردم که اغلب اعضای آن فیلم نیم‌قرن بعد زنده خواهند بود و درباره فیلمی که آن نیز بعد از نیم‌قرن زنده و موفق مانده، حرف خواهیم زد. بعد از «قصه عشق» من فیلم‌ها و نقش‌های زیادی را بازی کردم. اما برایم جالب است که خیلی‌ها همچنان مرا با آن فیلم به یاد می‌آورند و جالب‌تر اینکه فیلم هنوز و همچنان برای تماشاگران امروزی نیز جذاب و تأثیرگذار است.»

رایان اونیل می‌گوید که پیش از بازی در فیلم «قصه عشق» یک بازیگر شناخته‌شده بوده و در «پیتون پلیس» و «سوپ اپرا» بازی کرده بود: «آن زمان من بازیگر پرکاری بودم. اما حتی تصورش را هم نمی‌کردم که یک زمانی اگر وارد رستورانی شوم، پیش از اینکه بتوانم خود را به میزم برسانم، نوازندگان آن رستوران موسیقی «قصه عشق» را برایم خواهند نواخت.»

افتخار پنجاه‌ساله

حالا پنج دهه بعد از ساخته‌شدن فیلم «قصه عشق»، زوج اصلی فیلم اعتراف می‌کنند که هنوز نمی‌توانند توضیح دهند که چگونه آخرین جمله فیلم –که می‌گوید «عشق یعنی هرگز نگویی که متأسفی»- زندگی خودش را خارج از دنیای فیلم ادامه داده و معروف‌تر از ضرب‌المثل‌های پرکاربرد همه ساله هزاران بار بازنشر شده است.

رایان اونیل می‌گوید: «من هنوز سعی می‌کنم به این جمله برسم؛ زیرا بارها و بارها در طول زندگی‌ام مجبور شده‌ام بگویم که بسیار متأسفم. اما به هر حال هنوز هم نمی‌دانم و نمی‌توانم بگویم که آنجا در مورد چه چیزی صحبت می‌کردیم. من سر فیلمبرداری فقط دیالوگ‌ها را تکرار و حفظ می‌کردم.»

اونیل درباره هیجانات مربوط به پنجاه سالگی فیلم «قصه عشق» به پیپل می‌گوید: «من متولد هالیوود هستم و از هفده سالگی بازیگری کرده‌ام؛ یک راه طولانی که در این میان حضور در «قصه عشق» افتخار کارنامه‌ام است. افتخاری که هر بار وقتی موضوع داستان عشق را می‌شنوم، هر بار وقتی از من تعریف می‌کنند و هر بار وقتی که وارد رستوران می‌شوم موسیقی این فیلم را برایم می‌نوازند، این افتخار تکرار می‌شود.»

برای الی مک‌گراو نیز کل تجربه حضور در فیلم «قصه عشق» یک تجربه سرشار از لذت بوده: «قصه عشق از آن فیلم‌هایی نیست که یک بازیگر چند بار در طول زندگی‌اش تجربه کند. چنین فیلم‌هایی فقط یک بار اتفاق می‌افتند.»

درباره قصه عشق

نمایی از “قصه عشق”

«قصه عشق» یا «لاو استوری» یک فیلم کمدی-درام آمریکایی به کارگردانی آرتور هیلر است. با نویسندگی اریک سیگال که این فیلم را از رمانی پرفروش به همین نام از خودش اقتباس کرده است. این فیلم ماجرای عشق پرشور دو جوان به نام‌های جنیفر و الیور را روایت می‌کند که در گذر سال‌های دراز همچنان جذاب و تأثیرگذار مانده و برای همین هم «قصه عشق» در تمام این سال‌ها جزو پرتماشاگرترین فیلم‌های جهان بوده و همه ساله در مناسبت‌هایی مانند ولنتاین بارها و بارها از شبکه‌های تلویزیونی و کابلی متعددی پخش می‌شود.

موسیقی این فیلم ساخته فرانسیس له نیز یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های دهه‌های گذشته‌ است که تا کنون اجراهای مختلفی داشته است. این موسیقی که در سال ۱۹۷۱ میلادی برنده جایزه اسکار و گلدن‌گلوب شد؛ به عقیده بسیاری برترین موسیقی عاشقانه تمام ادوار است.

«قصه عشق» در مراسم اسکار ۱۹۷۱ در هفت بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.