شماره ۲۱۹۰ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
معاون وزیر کشور:
درحال شناسایی توهین‌کنندگان به روحانی در ۲۲ بهمن هستیم

[شهروند] جمال عرف درباره واکنش وزارت کشور به‌عنوان مسئول شورای امنیت کشور به توهین برخی موتورسواران به رئیس‌جمهوری در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن در اصفهان گفت: «وزیر کشور پس از این اتفاق سریعا به موضوع ورود کرد و من به همراه معاونت امنیتی مسئول پیگیر این قضیه شدم.»
او اضافه کرد: «بلافاصله با استاندار اصفهان صحبت کردم و او اعلام کرد که به اعضای شورای تأمین مانند اطلاعات، دادگستری، ناجا و سپاه استان اصفهان موضوع را اطلاع داده است تا عوامل شناسایی شوند.»
معاون وزارت کشور افزود: «این افراد بر اساس جرم مشهود صورت‌گرفته به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند و دستگاه قضائی هم طبیعتا باید موضوع را پیگیری کند. ضمن اینکه قرار شد امام‌جمعه و استاندار هم بیانیه‌ای مشترک در محکومیت این موضوع صادر کنند.» عرف خاطرنشان کرد:‌ «در این‌باره هیأت دولت هم که وزیر کشور عضوی از آن است، بیانیه‌ای صادر کرد. وظیفه وزارت کشور پیدا‌کردن توهین‌کنندگان، یافتن انگیزه این افراد از انجام این کار مغایر نظام و  وحدت کشور و فرمایش‌های صریح رهبرمعظم انقلاب و به نتیجه‌رساندن آن است تا چنین رفتارهای مخل امنیت و وحدت و انسجام در کشور تکرار نشود.»
تضعیف نهاد ریاست‌جمهوری منجر به کاهش مشارکت می‌شود
او ادامه داد: «وقتی به رئیس‌جمهوری قانونی و مستقر کشور توهین می‌کنیم، در چشم مردم این موضوع در همین حد متوقف نمی‌شود بلکه آن نهاد یعنی ریاست‌جمهوری ضعیف می‌شود. تضعیف نهاد ریاست‌جمهوری، تضعیف مشارکت را به همراه خواهد داشت.»
معاون وزارت کشور افزود: «قبل از انتخابات مجلس یازدهم، حملات گسترده‌ای به مجلس می‌شد و مردم گفتند وقتی مجلس این است که می‌گویند چرا رأی بدهیم؟ یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم ضعیف‌کردن این نهاد بود و فردا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری همین داستان تکرار خواهد شد.»
عرف افزود: «کسی با نقد و بررسی مشکلی ندارد. ما از نقد عبور کردیم و وارد عرصه تخریب و تخطئه شده‌ایم و این مشکل ایجاد کرده و به نهاد مربوطه برخواهد گشت و برای نظام هزینه‌بر است.»


تعداد بازدید :  556