رزمایش مشترک ایران، روسیه، هند و چین

ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش دریایی دو روزه‌ای را به صورت مشترک با روسیه در اقیانوس هند شمالی آغاز کرده است که احتمالا هند و چین نیز به آنها ملحق شوند.
نیروها و یگان‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همراه با چندین یگان شناور روسیه در رزمایشی که روز سه‌شنبه آغاز شده، شرکت خواهند داشت.
امیر دریادار غلامرضا طحانی، سخنگوی این رزمایش گفت که نیروی دریایی هندوستان نیز با تعدادی از یگان‌های شناور خود به این رزمایش ملحق شده است. او در ادامه گفت: «این رزمایش به حدی منعطف است که نه‌تنها یک کشور (هندوستان) که چندین کشور دیگر نیز در صورت تمایل می‌توانند به آن ملحق شوند.»
حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که نیروی دریایی چین نیز در این رزمایش که منطقه‌ای به وسعت 17000 کیلومترمربع را پوشش خواهد داد، شرکت خواهد داشت. ایران، روسیه و چین پیش از این نیز در سال 2019 رزمایش مشابهی را اجرا کرده بودند.
دریادار خانزادی گفت که این رزمایش به جهان نشان خواهد داد که نیروهای دریایی منطقه با هم متحد بوده تا امنیت منطقه را به صورت مشترک تأمین کنند و نیروهای خارجی که تاکنون در منطقه حضور داشته‌اند، باید آنجا را ترک کنند.
ناوچه جنگی ایرانی جماران پیشتاز رزمایش بوده و بالگردهای نیروی دریایی ایران و روسیه از آسمان آن را نظارت و پشتیبانی خواهند کرد.
این رزمایش شامل تیراندازی در دریا، اجرای عملیات آتش به اهداف هوایی، اجرای عملیات آزادسازی شناور تجاری از دست دزدان دریایی، عملیات جست‌وجو، امدادونجات دریایی و انواع تمرینات مخابراتی و عملیاتی و تمرین فرماندهی و کنترل خواهد بود.
ایران امیدوار است که تبادل اطلاعات و مهارت‌های تکنیکی و تاکتیکی به ارتقای کیفیت مبارزه با دزدان دریایی و تروریسم کمک کند.
در این رزمایش انواع موشک‌ها، پهپادها، تانک‌ها،‌ ناوهای جنگی‌، زیردریایی‌ها و بالگردهایی که همه ساخت داخل کشور هستند، در زمین، دریا و آسمان به آزمایش گذاشته می‌شوند.
منبع: Aljazeera
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.