خط قرمز روی شایعات نیمکت آبی؛ فکری ماند

با وجود مطرح‌شدن نام‌های مختلف و شایعات فراوان محمود فکری روی نیمکت استقلال ابقا شد

محمود فکری با اعتماد هیأت مدیره در رأس کادر فنی استقلال باقی ماند تا بتواند نه تنها عقب‌افتادگی 4 امتیازی این تیم از پرسپولیس را جبران کند بلکه تیمش نمایش متفاوتی را در نیم‌فصل دوم ارایه دهد.

بعد از شکست برابر سپاهان و سقوط استقلال به رده سوم جدول، فشارهای زیادی روی کادر فنی آبی‌ها وجود داشت و شایعات زیادی هم پیرامون برکناری محمود فکری شنیده می‌شد. حتی گزینه‌های زیادی برای جایگزینی فکری مطرح شد. از امیر قلعه‌نویی گرفته تا فرهاد مجیدی و الکس نوری همگی نام‌هایی بودند که در فضای مجازی برای تصاحب نیمکت استقلال مطرح شده بودند. پرونده حضور امیر قلعه‌نویی که گزینه نخست حضور بر روی نیمکت استقلال بود، با شکست سنگین گل‌گهر برابر پرسپولیس عملا در جمع آبی‌پوشان بسته شد. از سوی مدیران استقلال تماسی با فرهاد مجیدی گرفته نشد و حضور نام‌هایی نظیر الکس نوری و محمد تقوی تنها برای پرکردن لیست گزینه‌ها بود و هیچ اتفاقی به صورت عملی برای تغییر سرمربی انجام نشد.

درنهایت شنبه شب جلسه هیأت مدیره برای تعیین تکلیف نیمکت استقلال برگزار شد و در پایان خروجی این جلسه، ابقای محمود فکری و ادامه حضور او در جمع آبی‌پوشان بود. تیم فکری تقریبا در اکثر هفته‌های لیگ بیستم تیمش جزو رتبه‌های بالای جدول بود، اما به خاطر نمایش نه چندان دلچسب استقلال در اکثر مسابقات، او و دستیارانش زیر تیغ انتقادات قرار گرفتند. حالا هم که استقلال از صدر جدول و رقیب سنتی خود 4 امتیاز عقب افتاده، همچنان سیاست حفظ و اعتماد به کادر فنی است تا شاید فکری بتواند فکری به حال تیمش کند.

نکته مهم دیگر اینکه با اتفاقات رخ‌داده مسئولیت استقلال نسبت به سرمربی تیم بسیار بالا رفته است و هواداران دیگر تاب توقف یا عدم کسب نتیجه در بازی‌های پیش رو را ندارند. فکری به خوبی می‌داند این فرصتی که هیأت مدیره در اختیار او قرار داده است، می‌تواند آخرین بلیت او برای بازگرداندن استقلال به صدر جدول و رقابت با پرسپولیس باشد. به نوعی می‌توان گفت فکری اکنون با استقلال از صفر کیلومتر کارش را آغاز خواهد کرد با این تفاوت که دیگر فرصت لغزشی نیست.

اینکه حالا در 15 بازی آینده محمود فکری می‌تواند برخلاف نیم‌فصل اول تیمش را طوری هدایت کند که بیش از 30 امتیاز بگیرد و برای قهرمانی خیز بردارد، سوالی است که برای پاسخ‌دادن به آن هنوز کمی زود است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.