شماره ۲۲۰۱ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
دستگیری مأمور قلابی در امامزاده حسن

متهمی که تحت عنوان مامور پلیس اقدام به اخاذی از تعدادی شهروند کرده بود، در تحقیقات تیم عملیات 149 دستگیر شد.
اوایل ماه جاری، صاحبان یکی از اصناف فعال در بازار امامزاده حسن با مراجعه به پلیس اعلام کردند، شخص ناشناسی که خود را مامور معرفی می‌کرد،  از آنان اخاذی کرده است.
بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری 149 قرار گرفت و مشخص شد که فرد موردنظر دارای آدرس و مکان مشخصی نیست.
در روند تحقیقات پلیس، 10 نفر دیگر از شهروندانی که به این شکل از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند.
در روند تحقیقات، سرانجام سرنخ‌هایی از فعالیت‌های فضای مجازی متهم به‌دست آمد و طی یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش  دستگیر شد.
در مواجهه حضوری شاکیان پرونده و ارایه اسناد و مدارک، متهم به یک  میلیارد ریال کلاهبرداری از 10شهروند تحت عنوان مأمور پلیس اعتراف و بیان کرد که با استفاده از پوشش پلیس و با مراجعه به واحدهای صنفی مختلف و جلب اعتماد آنان و گرفتن کارت بانکی‌شان اقدام به کلاهبرداری و واریز وجه نقد به حساب خود می‌کرده است.
با توجه به اعترافات متهم دستگیر شده، بسیاری از اقلام و وجوهی كه این فرد در كلاهبرداری‌ها به‌دست آورده بود، به مالباختگان تحویل شد و متهم با تكمیل تحقیقات به دستگاه قضائی معرفی و سپس با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت  با اعلام این خبر گفت: «هموطنان همواره هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و هرگز کارت بانکی و سایر اسناد و اوراق بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار نداده و در صورت مواجه شدن با این‌گونه موارد، مراتب را در کمترین زمان ممکن از طریق تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا در اسرع وقت در این خصوص اقدام شود.


تعداد بازدید :  158