تندیس مهرگان علم به دکتر علی یخکشی تعلق گرفت

جایزه «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» برای پدر دانش محیط زیست ایران

علی یخکشی؛ فوق دکترای سیاست و منابع طبیعی از دانشگاه گوتینگن آلمان، استاد دانشگاه گوتینگن، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، نویسنده و کُنشگر محیط زیست؛ برای مجموعه آثار و خدمات برگزیده شد

شهروند آنلاین: هیأت داوران جایزه مهرگان علم از میان نامزدهای نهایی دریافت جایزه دکتر علی یخکشی را به اتفاق آرا به عنوان شخصیت برگزیده دوره‌های چهاردهم و پانزدهم انتخاب و شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر برای «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» اعلام کرد.

دبیرخانه جایزه مهرگان علم طی بیانیه ای اعلام کرد: این دبیرخانه با هدف نکوداشت شخصیت‌ها و کُنشگران محیط زیست ایران و جلب توجه عمومی به خدمات و آثار آنان و یا کمک به معرفی طرح‌ها و برنامه‌های زیست‌محیطی و ترویجی این شخصیت‌ها، در دهمین دوره جایزه مهرگان علم پیشنهاد کرد که جایزه‌ای با عنوان «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» به این گروه از کُنشگران محیط زیست و در دوره‌هایی نیز به یک کوشش یا حرکت فردی که به اندازه کافی مهم، خلاقانه و تأثیرگذار باشد تعلق گیرد.

پیشنهاد دبیرخانه با اتفاق آرا از سوی داوران تصویب شد و در نهایت تصمیم گرفته شد در هر دوره یا به صورت ادواری این جایزه به کسانی که به همگانی کردن علم در جامعه و خصوصاً به آموزش و ترویج مفاهیم زیست‌محیطی یاری رسانده باشند تعلق گیرد.

علی یخکشی؛ فوق دکترای سیاست و منابع طبیعی از دانشگاه گوتینگن آلمان، استاد دانشگاه گوتینگن، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، نویسنده و کُنشگر محیط زیست؛ برای مجموعه آثار و خدمات برگزیده شد.

هیأت داوران جایزه مهرگان علم از میان نامزدهای نهایی دریافت جایزه دکتر علی یخکشی را به اتفاق آرا به عنوان شخصیت برگزیده دوره‌های چهاردهم و پانزدهم جایزه مهرگان علم انتخاب کرده و شایسته دریافت تندیس مهرگان علم و لوح تقدیر برای «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» می‌داند.

علی یخکشی (زاده ۱۳۱۸ در دهستان یخکش از توابع شهرستان بهشهر)، فعال، نویسنده و استاد محیط زیست است. وی پس از پایان تحصیلات دبیرستانی برای ادامه تحصیل عازم آلمان شد و توانست مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته سیاست و مدیریت منابع طبیعی از دانشگاه گوتینگن آلمان دریافت کند. به دلیل پایه‌گذاری رشته محیط زیست در ایران در سال ۱۳۵۳، از او به عنوان پدر دانش محیط زیست ایران یاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.