اعتراض به سبک بازی استقلال؛ راند دوم!

نمایش استقلال مقابل پیکان بار دیگر صدای هواداران این تیم را در آورده است

استقلال مقابل پیکان در شرایطی که روز خوبی را سپری نکرد، دو امتیاز دیگر را از دست داد تا هواداران نگران آینده تیم در آستانه لیگ قهرمانان آسیا شوند.

شهروند آنلاین: زمانی که محمود فکری هدایت استقلال را بر عهده داشت، این مربی هیچ وقت رنگ خوشی در تیمی که سال‌ها بازوبند کاپیتانی‌اش را بر دست می‌بست تجربه نکرد. هواداران ناراضی استقلال که چند سالی است در حسرت کسب جام قهرمانی مانده‌اند و مجبور به تماشای قهرمانی‌های حریف سنتی هستند امسال از تیم‌شان انتظار کسب جام داشته و دارند و همین مسأله باعث شد تا محمود فکری زیر فشارهای شدیدی در دوران سرمربیگری‌اش قرار بگیرد.

فکری تیمش هر گاه می‌برد هم با یک انتقاد مواجه بود؛ اینکه استقلال زیبا بازی نمی‌کند. مجموعه اتفاقات نه تنها سرمربی پیشین آبی‌ها را شاکی و کلافه کرده بود که مدیران باشگاه را نیز به بن‌بست رساند و نهایتا فکری از سرمربیگری استقلال کنار رفت.

حضور فرهاد مجیدی و کادر فنی جدید اما شرایط را تا حد زیادی تغییر داد. مجیدی که محبوبیت زیادی نزد هواداران استقلال دارد، در ابتدای ورودش سعی کرد با یک کادر فنی خاص و البته تزریق روحیه به تیمش استقلال را در وضعیت مناسبی قرار بدهد.

او در بدو ورود به استقلال مقابل فولاد خوزستان با سرمربیگری نکونام به برد رسید، در جام حذفی پیکان را شکست داد و به دور دوم راه پیدا کرد و با برد مقابل ماشین‌سازی سال 99 را به پایان رساند. حالا اما بعد از انجام اولین مسابقه استقلال در سال 1400 بار دیگر انتقادات از این تیم بالا گرفته است.

استقلال بعد از بیست‌وهفتم اسفند و بازی با ماشین‌سازی روزهای پرتلاطمی را گذراند. وارد بحران کرونا و ابتلای 9 عضو تیم شرایط را برای کادر فنی سخت کرد و باعث شد تا مجیدی و همکارانش برای بازی روز گذشته با پیکان تهران تغییرات عمده‌ای را در ترکیب تیم‌شان ایجاد کنند.

آمادگی‌نداشتن برخی بازیکنان مثل مهدی قائدی، بابک مرادی و… که به کرونا مبتلا شده بودند، محرومیت محمد نادری، دیر اضافه‌شدن شیخ دیاباته و برخی مسائل دیگر سبب شد تا دست کادر فنی برای بازی با پیکان در هفته نوزدهم تا حد زیادی بسته باشد و آنها مجبور به ایجاد تغییر در خطوط مختلف شوند. از این رو استقلال روز گذشته مقابل پیکان با تیمی که در 3 بازی گذشته با هدایت مجیدی به میدان رفته بود، بسیار متفاوت بود. آبی‌های پایتخت در ایجاد موقعیت روی دروازه پیکان عاجز بودند و درنهایت هم در روزی که پرسپولیس صدرنشین مقابل پدیده مشهد متوقف شده بود، دو امتیاز دیگر را از دست دادند.

نحوه بازی نه چندان خوب استقلال مقابل پیکان اما صدای اعتراض هواداران را بلند کرده است. تعداد زیادی از هواداران استقلال در فضای مجازی به عملکرد تیم‌شان دوباره معترض شدند. جالب اینکه تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی تا کنون هیچ باختی در کارنامه‌اش ندارد اما عمده حرف هواداران ناراضی از شرایط استقلال نزدیک‌بودن لیگ قهرمانان آسیاست.

هواداران استقلال معتقدند که این تیم در رقابت‌های آسیایی با این نحوه بازی به جایی نمی‌رسد و بار دیگر شرایط بدی را تجربه می‌کند. مسأله‌ای که البته کادر فنی استقلال به آن واقف است و قطعا باید فکری به حالش بکند؛ خصوصا حالا که در هر دو جام آسیایی، لیگ برتر و حذفی شرایط مناسبی برای کسب موفقیت وجود دارد.

باید منتظر ماند و دید فرهاد مجیدی و همکارانش چطور از فرصت ایجادشده استفاده می‌کنند و تیم‌شان چه نتایجی در آینده کسب خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.