کیوسک؛ 28 آوریل

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست

چگونگی تأمین هزینه‌های محل اقامت بوریس جانسون دغدغه گاردین است. نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست هم بر تعدیل قوانین «ماسک پوشیدن» تمرکز کرده‌اند، هرچند افغانستان بدون آمریکایی‌ها، زانو زدن سیستم بهداشت هند در برابر کرونا و زنان سیاه قدرتمند هم از قلم نیفتاده‌اند.

گاردین

گاردین با تیتر «از نخست‌وزیر خواسته شده درباره بودجه بازسازی شماره 10 شفاف‌سازی کند» توضیح می‌دهد که اعضای ارشد «توری» (حزب محافظه‌کار) از بوریس جانسون خواسته‌اند در مورد تأمین بودجه مرمت ساختمان خیابان داونینگ استریت، محل اقامت نخست‌وزیر، شفاف‌سازی کند.

تصویر اصلی گاردین هم به طلوع «اَبَر ماه» در تپه گلاستون‌بری تور در انگلستان اختصاص دارد.

«رهبران مذهبی جهان: به تبعیض نژادی در واکسن پایان دهید» تیتر دیگری است که توضیح می‌دهد رهبران مذهبی جهان از دولت‌ها و شرکت‌های دارویی می‌خواهند واکسن کافی تولید و توزیع کنند تا کل جمعیت جهان در برابر کووید-19 ایمن‌سازی شوند. 

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز با عنوان «پس از آزمون و خطای بسیار، هنوز درباره قوانین «ماسک» اجماع وجود ندارد»، چگونگی اجرای دستورالعمل‌های ماسک را در ایالت‌های مختلف قبل از صدور راهنمای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در روز سه‌شنبه به تصویر کشیده است.

نیویورک‌تایمز  تیتر یک خود را هم به موضوع ماسک اختصاص داده است: «CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) قوانین خود را درباره استفاده از ماسک در خارج از منزل برای افراد کاملا واکسینه‌شده تعدیل می‌کند»؛ «بعضی از ایالت‌ها به سمت کنارگذاشتن قوانین حرکت می‌کنند».

«با خروج ایالات متحده از افغانستان، نیروهای افغانستانی ارزیابی می‌شوند» تیتری دیگر در صفحه نخست است که از پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تأثیر آن بر توان نظامیان افغانستان می‌گوید.

همراه با این تیتر، تصویر پلیسی را در مزار شریف افغانستان می‌بینیم با این توضیح: ایالات متحده نزدیک به دو دهه است که پلیس و ارتش افغانستان را آموزش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند.

واشنگتن‌پست

تصویر اصلی واشنگتن‌پست معترضان به خشونت پلیس را نشان می‌دهد با این تیتر: «پیگیری مسئولیت پلیس اغلب با اجرای قانون متوقف شده است» و این توضیح: هنگامی که جوامع سعی می‌کنند پلیس را مسئول بدانند، مجریان قانون در برابر آن مقاومت و آن را سرکوب می‌کنند.

«CDC می‌گوید، کاملا واکسینه‌شده‌ها می‌توانند بدون ماسک بیرون بروند» تیتر یک این روزنامه است که توضیح می‌دهد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده می‌گوید آمریکایی‌های کاملا واکسینه‌شده می‌توانند بدون ماسک در خارج از محیط بسته حضور یابند؛ به‌ جز محیط‌های شلوغ.

تیتر «هند؛ شکست‌خورده با سیستمی ناکارآمد» توضیح می‌دهد که ویروس کرونا سیستم بهداشتی هند را خُرد کرده است و مسئولیت بیماران به عهده خودشان است.

«زنان سیاه، توانمند» تیتری دیگر در صفحه نخست است با تصویری از زنان سیاهپوست در شهرستان پرنس جورج، مریلند و این توضیح: «منطقه‌ای که زنان سیاهپوست در آن قدرت دارند؛ در چند مایلی کاخ سفید».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.