محتشمی‌پور درگذشت

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان بود

وزیر پیشین کشور و عضو مجمع روحانیون مبارز بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز در هفتادوپنج سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیا درگذشت. زهره‌سادات محتشمی‌پور، دختر حجت‌الاسلام محتشمی‌پور، خبر درگذشت او را تأیید کرد.

شهروندآنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر پیشین کشور و عضو مجمع روحانیون مبارز بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز در هفتادوپنج سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیا درگذشت.

 زهره‌سادات محتشمی‌پور دختر حجت‌الاسلام محتشمی‌پور خبر درگذشت او را تأیید کرد.

همچنین در بخشی از اطلاعیه دفتر حجت‌الاسلام محتشمی‌پور آمده است: «او که عمر خویش را سراسر در راه اعتلای اسلام و انقلاب، آزادی قدس شریف و دفاع از مظلومین وقف کرده و از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان بود، در این راه از اهدای جسم و جان خویش هیچگاه دریغ نکرد، آنچنان که در انفجار تروریستی سال ١٣۶٢ به عاملیت نیروهای رژیم اشغالگر قدس تا مرز شهادت پیش رفت؛ وی همواره مغضوب مستکبران سفاک و محبوب مظلومان و مومنین قرار داشت. طی 10 سال آخر عمر پر بار خویش، در جوار بارگاه نورانی حضرت امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) سکنی گزید و اکنون میهمان وجود مقدس ائمه معصومین علیهم‌السلام خواهد بود (انشاءالله).»

محتشمی‌پور وزیر کشور در کابینه میرحسین موسوی از سال ۱۳۶۸- ۱۳۶۴،  نماینده مردم تهران در دوره سوم و ششم مجلس،  مشاور اجتماعی سید محمد خاتمی از سال ۱۳۷۸ – ۱۳۷۶ بود.

او همچنین عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز،  دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین (ایران) و مدیرمسئولی روزنامه بیان را در کارنامه داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.