کیوسک؛ 7 ژوئن

دیلی‌میل، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

«لیلیبت کوچک هری» صفحه نخست بیشتر روزنامه‌های انگلیسی را به خود اختصاص داد. روزنامه‌های آمریکایی نگرانی‌های افغانستانی سازمان سیا و کُندی برنامه واکسیناسیون را دیده‌اند، هر چند خروج نتانیاهو را هم از قدرت نادیده نگرفته‌اند.

دیلی‌میل

تصویر اصلی دیلی‌میل شاهزاده هری (نوه ملکه بریتانیا) همسرش مگان مارکل و دختر تازه متولدشده‌شان را نشان می‌دهد با این عنوان: «لیلیبت کوچک هری»؛ «بر فرزند نو رسیده دوشس ساسکس نام خانوادگی ملکه را گذاشته‌اند، اما آنان سراغی از او خواهند گرفت؟»

نام «لیلیبت (لیلی) دایانا مونتابتن-ویندزور» ادای احترامی به مادربزرگ هری، ملکه الیزابت دوم‌، است که نام خانوادگی او لیلیبت است. دومین فرزند هری روز جمعه در ایالت کالیفرنیا متولد شد. آنان چندی پیش از مسئولیت‌های سلطنتی خود به‌ صورت رسمی کناره‌گیری کردند.

در تیتری دیگر به رفع محدودیت‌های کرونایی توجه شده است. دیلی‌میل گفته در حالی که مت هانکوک، وزیز بهداشت انگلیس، گفته است در به تأخیر افتادن «روز آزادی» از محدودیت‌ها انعطاف‌پذیر است، نمایندگان محافظه‌کار به او هشدار داده‌اند «الان متزلزل و مردد نباشید وزرا!» نمایندگان توری (محافظه‌کار) با خشم به اظهارات هانکوک واکنش نشان داده‌اند.

نیویورک‌تایمز

تیتر «خروج نیروها از افغانستان سیا را به تکاپو وامی‌دارد» و زیرتیتر «جست‌وجوی پایگاه‌های جدید برای جاسوسی و حملات» از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته و سرنوشت شبکه اطلاعاتی و عملیاتی این سازمان پس از خروج از افغانستان.

نیویورک تایمز نوشته: «عقب‌نشینی سریع ارتش ایالات متحده از افغانستان فشار شدیدی بر C.I.A وارد می‌کند؛ فشار برای یافتن راه‌های جدید جمع‌آوری اطلاعات و انجام حملات ضدتروریسم در این کشور، اما آژانس چندان گزینه‌های خوبی ندارد.»

برنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شامل شبکه پیچیده پنهان استخباراتی این کشور نیز می‌شود. پیشتر سی‌ان‌ان به نقل از منابع امنیتی از احتمال «فروپاشی» شبکه اطلاعاتی آمریکا در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی خبر داده بود.

نیویورک‌تایمز در صفحه نخست با عنوان «رفع محدودیتی برای این شهر» جزیره Coney را در روز یکشنبه به تصویر می‌کشد و توضیح می‌دهد با بازگشت آداب و رسوم روزهای گرم، نوازندگان دوره‌گرد، فروشندگان بستنی و دیگران کارشان را شروع کرده‌اند.

واشینگتن‌پست

تصویر اصلی واشینگتن‌پست که خانه هوارد کرافت را در واشینگتن دی‌سی نشان می‌دهد، با تیتر «آنچه همه‌گیری از آمریکای سیاه ربود» همراه شده و بر جامعه سیاهپوست آمریکا و وضعیت آن در پاندمی کرونا متمرکز است. «هوارد کرافت از نسلی بود که تبعیض نژادی را به چالش می‌کشید. او دهه‌ها بعد بر اثر کووید-19 درگذشت.»

تیتر «سرعت پایین واکسیناسیون، هدف بایدن را به خطر می‌اندازد» توضیح می‌دهد که میزان واکسیناسیون کاهش می‌یابد و هدف جو بایدن را برای مهار پاندمی در  آمریکا تا چهارم جولای، روز استقلال آمریکا، به خطر می‌اندازد.

«ایالات متحده برای اسراییل بدون نتانیاهو  آماده می‌شود» تیتری است که توضیح می‌دهد «تغییر احتمالی حاکمان در اسراییل موجب تجدید نظری عجولانه در واشینگتن می‌شود.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.