شماره ۲۲۸۰ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲ تير
صفحه را ببند
سفیر جدید انگلیس در تهران معرفی شد
سایمون شرکلیف کیست؟

وزارت امور خارجه انگلیس، روز گذشته، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «سایمون شرکلیف» به‌عنوان سفیر جدید این کشور در ایران معرفی ‌شده است.
به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، شرکلیف قرار است ماه اگوست (مرداد/شهریور) جایگزین راب مکر سفیر کنونی انگلیس در تهران شود.
در این بیانیه آمده است که سایمون شرکلیف، از مدیران وزارت خارجه بریتانیا، از حدود دوماه دیگر و در ماه آگوست سال‌جاری، جانشین راب مک‌ایر سفیر کنونی بریتانیا در تهران خواهد شد. شرکلیف نامی آشنا در میان محافل دیپلماتیک در تهران است. این دیپلمات انگلیسی که دارای دو فرزند است، سال ۱۹۹۸ میلادی به وزارت خارجه انگلیس ملحق شد. او درسال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ رایزن دوم سفارت انگلیس در تهران بود و پس از بازگشت به‌عنوان رئیس بخش سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس در حوزه عراق منصوب شد.
سایمون شرکلیف فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج است که در یمن، نیجریه، کابل، واشنگتن و بغداد نیز سابقه کار داشته است. او همچنین مسئول بخش مبارزه با تروریسم وزارت خارجه بریتانیا در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بوده و بعد از آن هم به‌عنوان معاون نمایندگی سفارت انگلیس در نیجریه فعالیت کرده است.
آخرین مأموریت شرکلیف به مدت یک‌سال، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در یمن بوده است. سفیر کنونی انگلیس راب مکر است که اسفند سال ۱۳۹۶ به این سمت منصوب شد. مأموریت نامبرده دوماه دیگر به پایان می‌رسد. فروردین گذشته هم مأموریت حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس به پایان رسید.
لازم به توضیح است که رابرت (راب) نایجل پال مَکِر دیپلمات، سیاستمدار و مدیر اجرایی اهل بریتانیاست، که هم‌اکنون به‌عنوان سفیر بریتانیا در ایران فعالیت می‌کند. او در سال ۱۹۸۷ به استخدام وزارت دفاع بریتانیا درآمد. او در شامگاه ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ به اتهام فیلمبرداری از اعتراضات پس از اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی در جنب دانشگاه امیرکبیر از سوی نیروهای انتظامی برای چند ساعت بازداشت شد.

 


تعداد بازدید :  603