جایزه بزرگ کن در دست اصغر فرهادی

پایان خوش جشنواره کن برای ایران

شهروند آنلاین: در شرایطی که تا آخرین لحظه اعلام جوایز جشنواره کن به نظر می‌آمد دست سینمای ایران از جوایز کن خالی مانده؛ اصغر فرهادی جایزه بزرگ هیات داوران فستیوال کن را گرفت.

 

ساعاتی پیش اعلام شد که جایزه بزرگ هیأت داوران جشنواره کن به‌صورت مشترک به «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «اتاقک ۶» ساخته یوهو کوئوسمانن تعلق گرفته است.

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بزرگ این رویداد در سخنان کوتاهی گفت: از هیات داوران، گروهم که با تمام قلبشان با من کار کردند، از خانواده‌ام که همیشه همراهم بودند به ویژه دخترم که من را ترغیب کرد این فیلم را بسازم، تشکر می‌کنم الان که اینجا ایستاده ام یاد ۳۶ سال پیش افتادم که یک بچه ۱۳ ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاهم را ساختم.

وی افزود: ۳۶ سال است که به جز نوشتن و فیلم ساختن کار دیگری نکرده‌ام. با همه مشکلات و گرفتاری ها که می‌توانست من را از مسیری که داشتم منصرف کند، این فیلم ها را نسازم و شما نبینید، اما به امید اینکه هر فیلمی که می‌سازم پرسش هایی از شرایط تلخ اجتماعی دور و برم ایجاد کند و آن ها را با تماشاگر به اشتراک بگذارم و با فکر کردن به آنها به راه حلی برسم باز هم ادامه دادم و امیدوارم بتوانم باز با همه مشکلات ادامه بدهم چون ایمان دارم یکی از راه‌های نجات کشورم آگاهی بخشی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.