پشت پرده مرگ «مصطفی» در تنش آبی خوزستان

افشای نحوه قتل پسر خوزستانی از زبان دخترعموی مقتول

شهروند آنلاین| تنش آبی در خوزستان با مرگ مصطفی نعیماوی گره خورد. پسر 30 ساله  شادگانی  هدف دو گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد. مرگ مصطفی غم‌انگیزترین نقطه این روزهاست.  حالا در کنار تصویر مصطفی دو چهره دیگر هم در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد  تصاویری که حکایت از  مرگ 3 پسر جوان در این اعتراضات دارد، اما معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان  خط بطلانی بر مرگ دو جوان دیگر می‌کشد و می‌گوید: «معاندان نظام در روزهای اخیر به دروغ مطالب و ویدیوهایی مبنی بر کشته شدن سه نفر در این استان منتشر کرده‌اند که از اساس کذب است.»

مزار شهدای بوزی فاطمه الزهرا  خوزستان جایی است که مصطفی برای همیشه به خاک سپرده شد. اشک‌ها بر دیده همگان جاری و دل‌ها از رفتن غریبانه و نابهنگامش شکسته بود، مردان چفیه بر گردن انداختند و دوشادوش هم بر مزار مصطفی حلقه زده‌اند و بر سر و سینه می‌کوبیدند.

زنان هم با ثوب‌های عربی که به تن داشتند چهار زانو دور تا دور اتاق سوگواری کردند و روضه‌خوانی. مادر مصطفی هم شیله‌ مشکی (روسری عربی) خود را جلوی چشمان‌شان آورده ولی اشک‌هایش بی‌امان می‌ریزد. سینه می‌زند و از ته‌تغاری از دست‌رفته‌اش می‌گوید.

11 شب 25 تیر ماه بود که مصطفی برای سر زدن به برادرانش در پارک شهرشان شادگان راهی خیابان شد، اما نمی‌دانست گرفتار اعتراضات بی‌آبی خوزستان می‌شود. خبر وقتی رسید که خانواده‌اش در خواب به‌سر می‌بردند. اخبار منتشر شده از مصطفی در فضای مجازی گوش به گوش چرخید تا جایی که گفته شد در این اعتراضات 3 جوان خوزستانی جان‌شان را از دست داده‌اند،  اما حالا، همسر برادر مصطفی در گفت‌وگو با «شهروند» واقعیت را به تصویر کشیده است.

مصطفی، فرزند آخر

مصطفی خوزستان

سهام عساکره، دخترعموی مصطفی و همسر برادر بزرگ‌ترش است. با صدایی غمگین همچنان که بغضش را قورت می‌دهد می‌گوید: «مصطفی سی سال داشت. پدرش چند سالی است که به بیماری دیابت گرفتار شده. قبل از این بیماری به‌صورت روزمزد کار می‌کرد. تمام دلگرمی عمو و زن عمویم مصطفی بود، تنها کسی که دست‌شان را می‌گرفت. مصطفی شغل مناسبی به لحاظ مالی نداشت، اما همان مقدار کم را که از نظافت منازل و شرکت‌ها به‌دست می‌آورد، خرج خانه می‌کرد. پدر و مادرش در فقر کامل به‌سر می‌بردند، اما تنها نجات‌دهنده آنها در آن وضعیت، مصطفی بود.

درسش را به پایان نرسانده بود که وارد بازار کار شد. آن هم به خاطر وضع مالی نامناسب خانواده‌اش. مصطفی فرزند پنجم و آخر خانواده بود. هر پنج فرزند پسر هستند. به غیر از مصطفی همه برادرانش ازدواج کردند. من همسر برادر بزرگ خانواده آنها هستم و همچنین دخترعمویشان. خانه ما با خانه‌ای که مصطفی به همراه پدر و مادرش زندگی می‌کرد فاصله دارد. پدر و مادرش خواب بودند، که خبر بد رسید.»

خانواده‌ای فقیر

کلماتش رنگ درد و فقر می‌گیرند: «مصطفی از خانواده‌ای فقیر بود. پدر شوهرم، وقتی که به دیابت دچار نشده بود درآمد چندانی نیز نداشت. پسرانش هم هرکدام زود ازدواج کردند و رفتند سراغ زندگی‌شان. پدر و مادرشوهرم ماندند و مصطفی. برادر بزرگش صادق در شهرداری کار می کند. هانی روزمزد است و یک ماشین شارژی دارد. مسلم استخر توپ دارد. کریم شغلش آزاد است.مصطفی میان تمام برادرانش مهربان‌تر و دلسوزتر بود. حتی اگر در بیرون از خانه شخصی حقش را می‌خورد، او چیزی نمی‌گفت. از دعوا به دور بود. در خیابان مشاجره و درگیری نداشت. مصطفی دلسوز خانواده بود. با پول نظافت منازل و شرکت‌ها هرچند کم زندگی پدر و مادرش را اداره می‌کرد. گاهی هم برای کمک به برادرانش برای یک لقمه نان  به پارک می‌رفت. عضو بسیج شهر بود. همه دوستان و آشنایان از مصطفی به خوبی یاد می‌کنند.»

مراسم تشییع

مصطفی خوزستان

سهام، کلمات را با ناراحتی کنار هم ردیف می‌کند: «همه خواب بودند که دوستانش خبر مصدوم شدن مصطفی را به خانه آنها آوردند. برادرانش همان موقع، خودشان را به بیمارستان شهید معرفی‌زاده رساندند، اما کار از کار گذشته بود. به دو قسمت از بدنش تیراندازی شده بود. یکی دستش و دیگری نزدیک قلبش. خونریزی شدید جانش را گرفت. پدر و مادر مصطفی بعد از مرگ او حال مناسبی ندارند. از غم فرزندشان که تنها یاری‌رسان آنها بود، سوگوارند. مراسم خاکسپاری هم ۲۸ تیرماه با حضور سپاه، بسیج و نیروی انتظامی انجام شد. هیچ‌یک از مردم عادی در مراسم تشییع حضور پیدا نکردند. پدر و مادر مصطفی نمی‌دانند بعد از مرگ او چه باید کنند. هیچ‌کس نمی‌داند تیر را چه کسی شلیک کرده است. صورت افرادی که در اعتراضات شلیک می‌کردند، پوشانده شده بود.»

در جست‌وجوی  عامل مرگ مصطفی

امید صبری‌پور، سرپرست فرمانداری شادگان در این رابطه می‌گوید: «جوان شادگانی در جریان اعتراضات شادگان به وضعیت کم‌آبی در این شهرستان توسط فرصت‌طلبان کشته شد. در جریان این تجمع افرادی به قصد تحریک مردم اقدام به تیراندازی هوایی کرده که متأسفانه یکی از این تیرها به مصطفی که در صحنه حضور داشت اصابت و منجر به فوت او شد. شناسایی افراد مسبب این حادثه در دستور کار نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گرفته است.»

تکذیب مرگ  3 نفر در تنش آبی در خوزستان

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با توضیحاتی در خصوص اعتراضات مردمی در برخی نقاط استان در خصوص مشکلات ناشی از تنش آبی در این استان گفت: «معاندان نظام در روزهای اخیر به دروغ مطالب و ویدیوهایی مبنی بر کشته شدن سه نفر در این استان منتشر کرده‌اند که از اساس کذب است.»

ولی‌اله حیاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «برخی از مردم استان خوزستان در مناطقی از استان مطالبات بحقی در خصوص تأمین آب مناطق‌شان داشته‌اند که خادمان آنها در دستگاه‌های مختلف دولتی در حال رفع آن هستند  و در این بین دشمنان قسم‌خورده نظام با اهداف خاص، کلیپ‌های متعددی مبنی بر فوت سه نفر از شهروندان و دو مأمور در فضای مجازی در این زمینه منتشر کرده‌اند که به هیچ‌وجه واقعیت ندارد.

مصطفی بی‌گناه بود

در وقایع اخیر فقط یک نفر از شهروندان بی‌گناه شادگانی بر اثر تیراندازی اغتشاشگران به سمت ترانس برق که به قصد تخریب اموال عمومی و تحریک مردم و وانمود کردن فضای ناامنی صورت گرفته، فوت شد که شناسایی و دستگیری عوامل مرگ این فرد بی‌گناه در دستور کار مأموران انتظامی و امنیتی قرار گرفته است.»

حیاتی گفت: «در شامگاه ۲۵ تیرماه در شهر کوت عبدالله یک نفر از شهروندان جلوی در منزل خود مورد تیراندازی قرار گرفت و در بیمارستان فاطمه زهرای اهواز فوت کرد که دلیل قتل این فرد، اختلافات خانوادگی بوده و هیچ ارتباطی با وقایع اخیر نداشته است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در خصوص ویدیوی منتشرشده در فضای مجازی در خصوص شهادت دو مأمور نیروی انتظامی نیز گفت: «این موضوع مربوط به چند سال قبل و متعلق به حادثه تیراندازی افراد ناشناس به عوامل انتظامی مستقر در چادر نوروزی در یکی از پارک‌های شهری بوده که تحت عنوان وقایع خوزستان منتشر شده است.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه چنین اخبار کذبی توسط معاندان نظام و عوامل فریب‌خورده بیگانه در راستای تضعیف روحیه مردم و ایجاد یأس و  تفرقه‌افکنی، تشویش اذهان عمومی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی جامعه منتشر می‌شود از مردم درخواست می‌کنیم به هیچ وجه به این اخبار توجه نکنند.»

چاره‌اندیشی برای مشکلات آبی

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: «همه مسئولان  استان خوزستان و از جمله استاندار سختکوش در تلاش هستند که کمبود منابع آبی را مدیریت و جبران کنند و در این راستا حساسیت مسئولان کشوری را نیز در این زمینه ایجاد کرده به طوری که روز جمعه هیأتی عالی‌رتبه از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در ستاد مدیریت بحران استانداری حاضر شدند تا برای مشکلات آبی استان چاره‌اندیشی کنند.»

او گفت: «متأسفانه به دلیل خشکسالی امسال، منابع آبی در کشور و به تبع استان خوزستان به شدت کاهش پیدا کرده ولی مسئولان کشوری و استانی تمام همت خود را به کار گرفته تا این تنش آبی را به حداقل رسانده و آب مورد نیاز  شهروندان خوزستانی را تأمین کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.