شماره ۲۳۰۷ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
عکس خبر

تسنیم - یادواره شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد با سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر اردبیل و از آثار ثبت شده ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است. در این مکان علاوه بر آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقبره‌های شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه صفویه) و مادر شاه اسماعیل و نیز برخی از مشایخ و صاحب‌منصبان دوران صفوی و نیز شهیدان ایرانی جنگ چالدران، قرار دارد. از دیگر بخش‌های این مجموعه چینی‌خانه، مسجد، جنت‌سرا، خانقاه، چله‌خانه، شهیدگاه و چراغ‌خانه است.

فارس - مجموعه بازار تبریز یکی از بازارهای بزرگ تاریخی و زیبای ایران و خاورمیانه است که عواملی مانند سبک معماری بازار، آرایش مغازه‌ها، کثرت تیمچه‌ها، کاروانسراها، دالان‌ها، راسته‌ها همچنین انواع مشاغل و حرفه‌ها، وجود تعداد بسیاری مدرسه و مسجد که عمدتا از سابقه تاریخی برخوردارند، این بازار را به نمونه عالی مجهز تجارت‌، کسب و زندگی اسلامی و شرقی تبدیل کرده است.

واحد مرکزی خبر- چشمه علی از مناطق گردشگری و تاریخی شهرری در گرمای تابستان محلی برای آب‌تنی کودکان و نوجوانان شده است.


تعداد بازدید :  307