شماره ۲۳۴۲ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
استقلال- الهلال؛ به امید شب شیرین تیم فرهاد

آبی‌پوشان فوتبال ایران از ساعت 21 و30 دقیقه دوشنبه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان می‌روند.
تیم فوتبال استقلال که در آستانه این بازی حساس با مشکل مثبت‌شدن کرونای چند عضو تیم خود مواجه شده، امیدوار است با شکست تیم پرستاره الهلال معادلات را برهم بزند.
زمان زیادی تا آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده است و استقلال دوشنبه‌شب در استادیوم زعبیل شهر دبی به مصاف الهلال می‌رود. دو تیمی که در سال‌های گذشته و در رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا، تقابل‌های بزرگ و حساسی با یکدیگر داشته‌اند و هر دو جزو پرافتخارترین تیم‌های آسیا به شمار می‌روند.
الهلال که در 3 هفته نخست لیگ حرفه‌ای عربستان 7 امتیاز کسب کرده، انتظارات هواداران خود را برآورده نکرده و در این 3 مصاف، به سختی و به لطف گل‌های دقایق پایانی توانسته است از رقبای نه‌چندان قدرتمندش امتیاز کسب کند. این تیم پایتخت‌نشین با رقیب سنتی خود یعنی النصر رقابت سختی دارد و سال‌هاست که میان هواداران دو تیم شهر ریاض کری‌های فوتبالی برپاست. رقابتی که میان این دو تیم و هوادارانش وجود دارد، در حد و اندازه‌های رقابت میان استقلال و پرسپولیس در فوتبال ایران است.
در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا و در زمان تقابل میان النصر و پرسپولیس، هواداران الهلال پس از پیروزی نماینده ایران در فضای مجازی به شادی وصف‌ناپذیری پرداختند و حتی از چند روز قبل از برگزاری این دیدار نیز حمایت خود از شاگردان گل‌محمدی را نشان دادند. حالا و در آستانه دیدار استقلال و الهلال، عکس این اتفاق رخ داده و این‌بار نوبت به هواداران النصر رسیده تا در فضای مجازی طرفداری خود از شاگردان مجیدی را اعلام کرده و آرزوی پیروزی استقلال برابر الهلال را داشته باشند.
از سوی دیگر اما فرهاد مجیدی که تغییرات اساسی در ترکیب تیمش نسبت به فصل قبل داده، با کمترین استراحت ممکن به مصاف یکی از بهترین تیم‌های آسیا خواهد رفت. مثبت‌شدن کرونای دروازه‌بان دوم استقلال و مربی بدنساز این تیم نگرانی‌ها را در آستانه برگزاری این دیدار حساس به اوج رسانده است. البته اضافه‌شدن گابریل پین، مربی جدید تیم فوتبال استقلال که سابقه حضور در تیم‌های مطرح ایتالیا را هم دارد، پس از حضور این تیم در دوبی، به جمع آبی‌پوشان اضافه شده و در کنار فرهاد مجیدی می‌تواند تفکرات تاکتیکی استقلال را تغییر دهد.
همیشه تقابل استقلال و الهلال عربستان از جذابیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و بازی‌های میان این دو تیم برگزار شده که با حواشی و نتایج جالبی همراه بوده است. این بازی یازدهمین تقابل میان این دو تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌آید و در ۱۰ تقابل گذشته نتایج مختلفی به دست آمده است. در مجموع ۱۰ تقابل، آبی‌ها ۵ و الهلال هم ۵ بار موفق به کسب نتیجه پیروزی شده‌اند. باید دید یازدهمین تقابل این دو تیم چه سرانجامی خواهد داشت.
به هرحال این بازی در شروع فصل جدید برای آبی‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود و پیروزی در آن و راهیابی به جمع 8 تیم برتر آسیا می‌تواند فرهاد مجیدی و تیمش را برای قهرمانی در لیگ برتر بیست‌ویکم نیز آماده کند.
باید نشست و دید استقلال به‌عنوان اولین نماینده ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند از سد تیم پرستاره و گرانقیمت الهلال عبور کند یا شروع این مرحله برای فوتبال ایران اتفاقات دیگری را در پی خواهد داشت.


تعداد بازدید :  316