شماره ۲۳۴۳ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
کیوسک مطبوعات جهان

نیویورک‌تایمز
«محمدو اولد صلاحی که در خلیج گوانتانامو شکنجه شده بود، اکنون در موریتانی زندگی می‌کند.» توضیح تصویر اصلی است با این تیتر: «یکی از میراث‌های 11 سپتامبر: ننگِ سیاستِ شکنجه». «حکم سقط جنین در میان مکزیکی‌ها بحث‌برانگیز شده است» عنوانی است که گفته «دادگاه عالی مکزیک حکم داده سقط جرم نیست، اما قضات ارشد کشور با اکثریت محافظه‌کار مکزیک هماهنگ نیستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم معتقدند سقط جنین نباید قانونی باشد.»
وال استریت ژورنال
تیترِ «کووید مسیر پیچیده‌ای برای تبدیل‌شدن به بیماری‌ای معمولی دارد» گفته: «ویروس‌شناسان می‌گویند کووید ممکن است روزی تبدیل به بیماری‌ای رایج مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شود. اما رسیدن به آنجا طول می‌کشد و دلتا که دوباره بیمارستان‌ها را پر کرده، می‌گوید این مسیر پُرچالش‌ است.» تصویر نواک جوکوویچ و دانیل مدودف را نشان می‌دهد. مدودف، تنیس‌باز روسی با پیروزی بر جوکوویچ، در فینال اوپن آمریکا نخستین قهرمانی‌اش را در گرنداسلم تنیس به‌دست آورد.
فایننشال‌تایمز
فایننشال‌تایمز از تلاش برای واگذاری اختیارات بیشتر به مناطق بریتانیا خبر می‌دهد. «جنریک می‌گوید شهردارانِ بیشتر کلید مقابله با نابرابری منطقه‌ای هستند» گفته روبرت جنریک، وزیر مسکن بریتانیا، می‌گوید وزیران قصد دارند شهرداران بیشتری برای مقابله با نابرابری منطقه‌ای بگمارند، با وجود نگرانی‌ از اینکه نخست‌وزیر اشتیاقش را برای واگذاری اختیارات از دست داده است. تصویر مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه، است در آغاز کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری 2022 با طرفدارانش. 


تعداد بازدید :  286