شبیخون پلیس به آزارگران شهر

2 راننده که زنان مسافر را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند در مدت 7 روز در تله مأموران گرفتار شدند

راننده آزارگر به بهانه مسافرکشی، زنان جوان را طعمه نقشه‌های شیطانی خود قرار می‌داد.  این متهم با تهدید قمه سوژه‌های خود را مورد آزار و اذیت  قرار می‌داد. او در آخرین سناریوی سیاه خود زن میانسالی را هدف نیت شوم خود قرار داده بود. راننده پژو 405  با دو شاکی از سوی مأموران پلیس دستگیر شد. این دومین پرونده  راننده‌های آزارگر در هفته گذشته است. مأموران پلیس پایتخت هفت روز پیش هم راننده آزارگر دیگری  را به تله انداختند. این متهم، انگیزه سیاه خود را نفرت از زنان پس از شکست عشقی اعلام کرد.

چند روز قبل زن جوانی به یکی از کلانتری‌های پایتخت مراجعه و از آزار و اذیت راننده پژو ۴۰۵ شکایت کرد و گفت که حدود ساعت 11 شب، در خیابان هاشمی سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ شدم تا به خانه بروم. در بین راه راننده تغییر مسیر داد و با ورود به خیابانی خلوت با تهدید قمه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.

با شکایت زن جوان، پرونده به اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت ارسال و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شدند.

در نخستین گام کارآگاهان سراغ دوربین‌های مداربسته محل حادثه رفتند، اما با توجه به تاریکی هوا، شماره پلاک به دست نیامد. از سویی زن جوان به چهره‌نگاری متهم فراری پرداخت.

اجرای دومین نقشه شیطانی

در حالی که تحقیقات برای شناسایی راننده پژو ادامه داشت، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت با شکایتی مشابه در محدوده کلانتری ۱۱۱ هفت‌چنار مواجه شدند؛ این بار زن میانسالی با تهدید قمه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود. متهم بعد از سوار کردن شاکی دوم به جای آنکه او را در مقابل مترو پیاده کند، به خیابانی خلوت در نزدیکی مترو برده و نقشه خود را اجرا کرده بود.

باتوجه به شیوه و شگرد و محدوده ارتکاب جرم، این احتمال مطرح شد که هر 2 شاکی، از سوی یک نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند که در ادامه و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه‌ای که برای دومین شاکی رقم خورده بود، تعدادی شماره پلاک خودروی پژو به‌دست آمد. با کنار هم قرار دادن این اعداد در کنار هم، شماره پلاک خودرو شناسایی و به‌دنبال آن صاحب خودرو که زن میانسالی بود شناسایی شد.

متهم زیر ذره‌بین

در ادامه این احتمال مطرح شد که خودرو پژو ‌دست پسر یا یکی از اقوام زن میانسال است که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که کارآگاهان درست حدس زده بودند و خودرو در اختیار پژمان، پسر زن میانسال است.

بدین ترتیب خیابان‌های اطراف محل سکونت پژمان زیر نظر گرفته شد و کارآگاهان موفق شدند پژمان را سوار بر خودرو شناسایی و دستگیر کنند.

در تحقیقات اولیه، پسر جوان ابتدا منکر جرم خود بود اما در مواجهه با مدارک و شواهد پلیسی و 2 شاکی پرونده، به جرم خود اعتراف کرد که در نهایت متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان احتمالی با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شکست عشقی و راننده آزارگر

هفته گذشته هم راننده آزارگر دیگری به بهانه مسافرکشی، دختران را طعمه قرار می‌داد، آنان را با قمه تهدید می‌کرد، پول و طلاهایشان را به سرقت می‌برد و نقشه آزار و اذیتش را اجرایی می‌کرد. این متهم با پراید خاکستری دختران تنها را در تاریکی شب سوار می‌کرد، مسیرش را تغییر می‌داد و طعمه‌هایش را به بیابان‌های اطراف شرق پایتخت می‌برد.

ارابه خاکستری

رسیدگی به این پرونده وقتی آغاز شد که یک دختر جوان شکایت کرد. این دختر به مأموران گفت: «دیر از محل کارم بیرون آمدم. معمولا با تاکسی به خانه می‌روم، اما عجله داشتم. وقتی یک پراید خاکستری جلوی پایم توقف کرد، تصور کردم مسافرکش است و سریع سوار شدم، اما چند دقیقه‌ای طول نکشید که مسیرش را تغییر داد. اعتراض کردم که با درهای بسته ماشین روبه‌رو شدم. درها را قفل کرده بود.

فریاد می‌زدم و کمک می‌خواستم. به منطقه‌ای دورافتاده رفته بود، جایی که هیچ‌کس صدایم را نمی‌شنید. قمه‌اش را زیر گلویم گذاشته بود، تهدیدم می‌کرد. می‌خواست مرا بکشد. با تهدید قتل، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و بعد تمام طلا و جواهراتم به همراه مقداری پول که در کیفم بود را سرقت کرد. از ترس صدایم درنمی‌آمد. تمام بدنم می‌لرزید، تا اینکه مرا در خیابان رها کرد و رفت، اما شماره پلاکش را برداشتم.»

تهدید، سرقت و آزار

در حالی که تیم قضائی و پلیسی به دنبال ردی از متهم بودند، دختر دیگری دست به شکایت مشابهی زد. این دختر جوان هم طعمه مرد آزارگری شده بود که با پراید خاکستری طعمه‌اش را تور کرده بود. مرد تبهکار دختر جوان را به بیابان‌های شرق پایتخت برده بود و پس از سرقت پول و طلاهای شاکی او را مورد اذیت و آزار قرار داده بود.

تنها مدرک در دست مأموران پلیس شماره خودروی متهم بود. همزمان با در دست‌داشتن این پلاک، دوربین‌های مداربسته مسیر حرکت خودرو در زمان وقوع گروگانگیری و سرقت از دختران هم مورد بازبینی قرار گرفت. صاحب خودروی پراید خاکستری که پسری بیست‌وپنج ساله بود، شناسایی شد. متهم که باورش نمی‌شد، خیلی زود از سوی مأموران پلیس دستگیر شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.