شماره ۲۳۴۵ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
رونمایی 8 تیم برتر آسیا؛‌ استقبال سعودی‌ها از پرسپولیس
از 3 تیم ایرانی حاضر در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، فقط پرسپولیس مجوز حضور در 8 تیم برتر را کسب کرد

با پیروزی چونبوک موتورز مقابل نماینده تایلند، هشت تیم نهایی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند.
با پایان مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حالا همه منتظر روز جمعه و قرعه‌کشی ساعت ۱۱:۳۰ هستند تا چهار بازی این مرحله مشخص شود و نمایندگان ایران، امارات، عربستان، کره‌جنوبی و ژاپن آماده صعود به نیمه نهایی شوند. نکته جالب اینکه احتمال دارد در این مرحله فوتبال آسیا شاهد دربی کره‌جنوبی در شرق و عربستان سعودی در غرب باشد، اما نماینده سه کشور دیگر با توجه به حذف دیگر نمایندگان، احتمال شهرآورد را از دست داده‌اند. در منطقه غرب غیبت تیم‌های قطری بسیار عجیب به نظر می‌رسد و در منطقه شرق جای خالی تیم‌های استرالیایی و چینی دیده می‌شود. استرالیا در همان ابتدا از لیگ قهرمانان انصراف داد و نمایندگان چین هم با تیم امید در این مسابقات حاضر شدند.
از بین چهار تیم ایرانی، سه تا به مرحله حذفی رسیدند و در شرایطی که شاید چند ماه قبل انتظار می‌رفت که بیش از یک نماینده به یک‌چهارم نهایی صعود کند، اما این تنها پرسپولیس بود که با شکست استقلال تاجیکستان به مرحله بعدی رفت. این برای دومین سال متوالی است که پرسپولیس در این مرحله حاضر می‌شود، اما استقلال و تراکتور با شکست مقابل رقبای عربستانی این شانس را از دست دادند.
الوحده، همگروه پرسپولیس که به عنوان برترین تیم دوم راهی این مرحله شده بود، موفق شد الشارجه را در دربی اماراتی‌ها از پیش‌رو بردارد. تیم هنک تن کاته در لیگ امارات در رتبه پنجم قرار دارد. گل الوحده به الشارجه را عمر خریبین خطرناک‌ترین بازیکن این تیم به ثمر رساند، اما نتیجه نهایی در ضربات پنالتی مشخص شد. میزبان مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال، دو نماینده در این مرحله دارد که هر دو تیم‌های ایرانی را شکست دادند و به جمع هشت تیم برتر آسیا رسیدند. حالت ایده‌آل برای زرد و آبی‌پوشان ریاض، تقابل در نیمه نهایی است، اما آنها نیز باید منتظر قرعه روز جمعه باشند. دو تیم عربستانی که گران‌ترین‌های این مرحله محسوب می‌شوند، حالا در خاک خودشان انتظار سایر رقبا از جمله پرسپولیس را می‌کشند. در شرق آسیا نیز ناگویا گرامپس اولین تیم شرق آسیایی بود که به این مرحله راه یافت. آنها در شرایطی که دو بار از دائگوی کره‌جنوبی عقب افتادند، به بازی برگشتند و با نتیجه ۴-۲ برنده مسابقه شدند. اما از سوی دیگر قطعا نمایندگان کره در این مرحله با هم رودررو خواهند شد. اولسان هیوندای مدافع عنوان قهرمانی یکی از سه تیم کره‌ای این مرحله محسوب می‌شود که صدرنشین جی لیگ یعنی کاوازاکی فرونتاله را شکست داد. روز سه‌شنبه هم پوهانگ استیلرز و چونبوک موتورز حریفان خود را از پیش‌رو برداشتند. نکته جالب درباره نمایندگان کره این است که هر سه سابقه قهرمانی در آسیا را دارند. همچون سال‌های گذشته نمایندگان شرق و غرب آسیا تا فینال با هم رودررو نخواهند شد و بدین ترتیب پرسپولیس روز جمعه حریف خود از بین سه تیم النصر عربستان، الهلال عربستان و الوحده امارات خواهد شناخت. البته که به نظر می‌رسد کادر فنی و هواداران این تیم امیدوار هستند رقیب دور بعدی سرخپوشان عربستانی نباشد؛ به ویژه اینکه النصر و الهلال از مرحله بعدی به نوعی میزبان محسوب می‌شوند.


تعداد بازدید :  799