گام‌های مهمی در جهت رفع محرومیت ایلام برداشته می‌شود

آغاز چهارمین سفر استانی رئیسی به استان ایلام

رئیس‌جمهوری در بدو ورود به استان ایلام گفت: امیدواریم در این سفر گام‌های مهمی در جهت رفع محرومیت استان ایلام در حوزه‌های مختلف برداشته شود.

شهروند آنلاین: سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در چهارمین سفر استانی در بدو ورود به استان ایلام در فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به همجواری این استان با عراق افزود: «با فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی، تبادلات مرزی به‌ویژه صادرات در این استان افزایش خواهد یافت.»

او بیان کرد: «مهم‌ترین ظرفیت استان ایلام نیروی انسانی کارآمد به‌ویژه جوانان است، استانی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنعت فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد.»

رئیس‌جمهوری با عذرخواهی از مردم استان ایلام، تأکید کرد: «به دلیل شرایط ناشی از کرونا امکان حضور در اجتماع‌های مردمی و دیدار مستقیم با مردم در سفر امروز میسر نیست.»

رئیسی با بیان اینکه خداوند توفیق عنایت کرد در ایامی که متعلق به وجود مقدس اباعبدالله(ع) و ایام زیارتی امام حسین(ع) است، به استان ایلام سفر داشته باشم، یادآور شد: «ایلام حق بزرگی به گردن همه ملت ایران دارد، مردمی که در دوران دفاع مقدس خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.»

او ادامه داد: «مردم ایلام قهرمانانه و مردانه مقابل دشمنان دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران ایستادگی و شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کردند.»

او با درود به ارواح پاک شهیدان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه سفر امروز بعد از سفرهای استانی برخی از مسئولان کشوری انجام شد که به ایلام عزیمت کرده و مشکلات را بررسی و گزارش‌ها را اعلام کردند، گفت که امروز با همفکری استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در استان، مسئولان و مردم این مشکلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌‌جمهوری صبح روز جمعه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد. او مورد استقبال رسمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت. رئیس‌جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید به عمل می‌آورد. دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در استان ایلام است. وزرای کابینه نیز از دیروز به تدریج به استان ایلام آمده‌اند. رئیس‌جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی سفر کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.