شماره ۲۳۵۹ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به ایام اربعین حسینی عنوان کرد:
امدادرسانی به حدود 7 هزار زائر

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 6983 زائر در ایام اربعین حسینی و در استان‌های ایلام، خوزستان و تهران خبر داد.
 مهدی ولی‌پور در تشریح اقدامات این جمعیت در ارایه خدمات امدادونجات به زائران اربعین حسینی در استان‌های ایلام، خوزستان و تهران (راهپیمایی جاماندگان اربعین)، گفت: «در این عملیات به 6983 زائر امدادرسانی شد و 3284 زائر نیز از خدمات سرپایی (کنترل فشارخون، پانسمان
 و ..) بهره‌مند شدند.» به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر؛ در ایام اربعین و با تلاش امدادگران، 40 زائر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده و 3659 زائر در مرز مهران اسکان اضطراری یافتند. همچنین 35 هزار و 893 عدد ماسک و 200 تخته پتو میان زائران توزیع شد.
 ولی‌پور افزود: «52 پست ثابت و موقت برای ارایه خدمات به زائران برپا شده بود و ۴۱۰ نیروی امدادی متخصص در قالب ۸۲ تیم عملیاتی در ایام اربعین به زائران خدمت کردند. همچنین 33 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و سه فروند بالگرد در این عملیات به‌کارگیری شد.»

اخذ بیش از ۱۸۱ هزار تست کرونا از مسافران
رئیس سازمان امدادونجات از غربالگری و پایش سلامت 675 هزار و 945 مسافر ورودی در مبادی مرزی رسمی کشور به‌منظور کنترل شیوع بیماری کرونا خبر داد.
مهدی ولی‌پور ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: «این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه 99 آغاز شده و تا صبح امروز یازدهم مهرماه 1400، 675 هزار و 945 نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده‌اند.»
او افزود: «در این مدت 102 هزار و 261 مورد تست فوری و 79 هزار و 98 مورد تست پی‌سی‌آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و 212 نفر از مسافران نیز به‌صورت موقت قرنطینه شده‌اند.» رئیس سازمان امدادونجات گفت: «این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی در ١۶ استان در حال اجراست.»

 


تعداد بازدید :  730