شماره ۲۳۶۴ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۱ مهر
صفحه را ببند
مقام اروپایی برای رایزنی درباره مذاکرات وین به تهران سفر می‌کند
احتمال ازسرگیری مذاکرات وین ظرف 3 هفته آینده

بلومبرگ به نقل از مقامات رسمی مطلع در این زمینه که خواسته به دلیل مقررات دیپلماتیک نام آنها ذکر نشود،  نوشت انریکه مورا برای رایزنی با مقامات ایران درخصوص ازسرگیری مذاکرات برجام راهی تهران خواهد شد.
هنوز خبری رسمی در این‌خصوص از سوی منابع رسمی ایران و اتحادیه اروپا اعلام نشده است.
پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا از اظهارنظر صریح درمورد صحت و سقم خبر سفر انریکه مورا خودداری کرد و گفت که این بخشی از کار مقام‌های مزبور است که ملاقات‌هایی را در نقاط مختلف جهان انجام دهند.
او یادآور شد که در مورد مذاکرات ایران، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده که ازسرگیری فوری مذاکرات وین ضروری است و وزیر امور خارجه ایران نیز به او در مورد بازگشت به مذاکرات اطمینان داده است.
انریکه مورا ریاست نشست‌های کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد.
مقامات یادشده به بلومبرگ گفتند که دیپلماسی رفت و برگشت بین شرکت‌کنندگان در این مذاکرات به تازگی افزایش یافته و ازسرگیری مذاکرات گسترده‌تر احتمالا ظرف سه هفته آینده امکان‌پذیر خواهد بود.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تصریح این موضوع که «در روزهای آینده تعاملات بیشتری در زمینه برجام و گفت‌وگوهای وین رخ خواهد داد»، گفت که تهران پس از جمع‌بندی مذاکرات دور قبل، زمان را برای ازسرگیری گفت‌وگوهای  وین تلف نخواهد کرد.


تعداد بازدید :  572