شماره ۲۳۹۳ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
ضبط صحنه شهادت مهدی باکری با بازی هادی حجازی‌فر
بازسازی جزیره مجنون در تهران

ساخت سریال شهید باکری با عنوان «عاشورا (ل ۳۱)» این روزها در شهرک دفاع مقدس در حال انجام است و عوامل برای ضبط سکانس‌های پایانی، راهی جنوب کشور می‌شوند تا سکانس‌های مربوط به شهادت شهید مهدی باکری را ضبط کنند.
سریال «عاشورا (ل ۳۱)» که به زندگی برادران باکری می‌پردازد، این روزها به کارگردانی هادی حجازی‌فر در تهران و شهرک دفاع مقدس در حال تصویربرداری است و تا نیمه‌های آذرماه ساخت آن به پایان می‌رسد.
پیش از این در لوکیشنی حوالی اتوبان تهران ـ قم جزیره مجنون بازسازی شد و سکانس‌های مربوط به این بخش ضبط شد.
عوامل سریال«عاشورا (ل ۳۱)» پس از لوکیشن دفاع مقدس راهی جنوب کشور می‌شوند. با ضبط سکانس‌های مربوط به شهادت مهدی باکری در جنوب کشور، ساخت این سریال در نیمه‌های آذر به پایان می‌رسد.
این فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا، ۲۵ اسفندماه سال ۶۳ در جریان عملیات بدر به‌خاطر شرایط حساس عملیات، مثل همیشه، به خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند ولی بر اثر برخورد تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نائل شد.
هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب‌های هور انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر او، هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست. شهید باکری در مقابل نعمات الهی خود را شرمنده می‌دانست و تنها به لطف و کرم خداوند تبارک و تعالی امیدوار بود، در وصیت‌نامه‌اش اشاره کرده است که: چه کنم که تهیدستم، خدایا قبولم کن.


تعداد بازدید :  392