شماره ۲۳۹۷ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
کتابی که مزین به تقریظ مقام معظم رهبری شد
روایت اکرم اسلامی از «تنها گریه کن»

کتاب «تنها گریه کن» با محوریت زندگی و فعالیت‌های جهادی اشرف‌السادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان به قلم اکرم اسلامی تألیف و از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شده است. این کتاب بعد از انتشار مورد توجه علاقه‌مندان به کتاب قرار گرفته و به‌تازگی هم مزین به تقریظ مقام معظم رهبری شده است.
در متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی آمده است: «با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ تدوین و گردآوری، عالی و شهید و نگاه مرحمت‌سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علو و رفعت ... هیچ سرمایه معنوی برای کشور و ملت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه مادرانه به آن نیاز داشت. از نویسنده جدا باید تشکر شود.»
اکرم اسلامی معتقد است، شخصیت اشرف‌السادات منتظری با مجموعه فعالیت‌های جهادی می‌تواند الگوی مناسبی برای زن مسلمان امروزی باشد که در کنار دغدغه‌های زندگی شخصی به همیاری همنوعان خود هم می‌پردازند.
او می‌گوید: «من سعی کرده‌ام شکل‌گیری شخصیت او در دوره‌های مختلف را روایت کنم. در حال حاضر، شخصیت این مادر شکل گرفته و شناخته شده است اما این پروسه مراحلی داشته که پله‌به‌پله رشد کرده و به شخصیت فعلی حاج خانم اشرف‌السادات منتظری منتهی شده است. او حالا به‌عنوان یک الگو در جامعه می‌تواند نقش‌آفرینی کند. مخاطب در فصل‌های مختلف کتاب با چگونگی رشد شخصیتی این مادر آشنا می‌شود. طبیعی است که او در ابتدا این‌گونه نبوده است. در ابتدا دختربچه‌ای بوده مثل بسیاری از همسن‌وسال‌های خودش، اما حوادث زندگی و تصمیم‌های مهم و سرنوشت‌ساز در مقاطع حساس تاریخی از او یک زن اسوه و الگو برای زن مسلمان ایرانی ساخته است.»

 


تعداد بازدید :  352