شماره ۲۳۹۸ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۲ آذر
صفحه را ببند
سازمان لیگ می‌گوید این طرح آزمایشی است
جنجال بر سر ورود تماشاگران؛ چرا فقط سرخابی‌ها؟

شهروند| هفته گذشته بود که سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد دیدار تیم‌های استقلال و نساجی از هفته پنجم لیگ برتر با حضور تماشاگران با ظرفیت محدود برگزار می‌شود. اگرچه سازمان لیگ قصد داشت فقط 5هزار بلیت الکترونیکی بفروشد و هوادار به ورزشگاه راه بدهد، اما تعداد بیشتری بدون بلیت به ورزشگاه آزادی رفتند. از طرف دیگر سازمان لیگ فوتبال تصمیم گرفت دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته ششم که روز چهارشنبه برگزار می‌شود هم با حضور تعداد اندکی هوادار برگزار شود.
 همین مسأله کافی بود تا تیم‌های شهرستانی مواضع تندی به این موضوع بگیرند و خواهان حضور تماشاگران خود در ورزشگاه‌های خانگی‌شان شوند. مسأله‌ای که با مخالفت مقامات فدراسیون فوتبال مواجه شده و البته دردسرهای زیادی را به دنبال داشته است.  باشگاه‌های زیادی به طور رسمی به برگزاری بازی‌هایشان بدون تماشاگر اعتراض کرده‌اند. باشگاه‌هایی نظیر تراکتور، نساجی، فجرسپاسی و … که خواهان برگزاری دیدارهای هفته ششم خود با حضور تماشاگران شده‌اند.

مدیر نساجی: خون استقلال و پرسپولیس رنگین‌تر است؟
ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل باشگاه نساجی گفته است: «دوستان بگویند دلیل اینکه فقط بازی‌های استقلال و پرسپولیس باید با تماشاگر باشد، چیست؟ مگر ما جزو باشگاه‌‌های لیگ‌ برتری نیستیم؟ مگر لیگ فقط با دو تیم در حال برگزاری است که قرار شده فقط بازی‌های این دو تیم با هوادار باشد؟!»  او افزود:‌ «مگر خون این دو تیم و هواداران‌شان رنگین‌تر از خون ما و بقیه‌ تیم‌ها و هو‌اداران‌شان است که فقط بازی‌های این دو تیم باید با حضور هوادار باشد؟ چرا هفته‌ پیش که ما میهمان بودیم و بازی‌مان با حضور تماشاگر بود، فقط تماشاگر استقلال در ورزشگاه حضور داشت و ما از حضور تماشاگران‌مان در این دیدار به علت اطلاع‌‌رسانی دیرهنگام و بسته‌بودن سایت بلیت‌فروشی محروم‌ بودیم.»  مدیرعامل نساجی همچنین گفت: «فلسفه‌ حضور ما در ورزشگاه شهدای ساری، حضور و حمایت هواداران‌‌مان است وگرنه اگر بازی بدون تماشاگر بود، می‌‌توانستیم حتی بازی را در تهران برگزار کنیم.»

 سرمربی فجر: این راه درستی نیست
علی اصغرکلانتری، سرمربی فجرسپاسی شیراز یکی دیگر از افرادی است که در این‌خصوص مصاحبه کرده و گفته است: «ما این همه هوادار داریم که پشت در مانده‌اند. چند سال منتظر ماندند که تیم‌شان به لیگ برتر بیاید، اما اکنون نمی‌توانند در ورزشگاه‌ حاضر شوند و راه درستی نیست اینکه به صورت آزمایشی فقط هواداران برای پرسپولیس و استقلال به ورزشگاه می‌روند.»  او افزود: «شهرستانی‌ها هم می‌توانند به صورت آزمایشی از هواداران‌شان بهره ببرند. در شیراز یا شهرستان‌های دیگر هم می‌شود آزمایشی هواداران را به ورزشگاه فرستاد. این روشی که دنبال می‌شود درست نیست.»

 تراکتور و بقیه نامه رسمی زدند
در این‌خصوص باشگاه‌های متعدد لیگ برتری که شهرستانی هستند، به سازمان لیگ فوتبال نامه نوشتند. باشگاه‌هایی نظیر تراکتور، گل‌گهر، مس رفسنجان، سپاهان و… با نامه‌های مختلف از سازمان لیگ خواسته‌اند که مجوز ورود تماشاگران‌شان به ورزشگاه‌ها را بدهند، اما با درخواست‌شان مخالفت شده است. سازمان لیگ اعتقاد دارد که حضور تماشاگران در بازی‌های استقلال و پرسپولیس آزمایشی است و فعلا دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

 پاسخ سازمان لیگ چه بود؟
اما شنیدن پاسخ مسئولان سازمان لیگ در این‌باره خالی از لطف نیست. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات عنوان کرد: «همان‌گونه که منع حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و حضور آزمایشی آنها در بازی استقلال- نساجی و پرسپولیس-‌صنعت نفت با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت، اکنون هم این ستاد باید درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌هایی به جز تهران و ادامه حضور آنها در پایتخت نظر بدهد. سازمان لیگ در این مورد تصمیم‌گیرنده نیست. وزارت بهداشت و وزارت ورزش دنبال انجام‌شدن کارها هستند تا درنهایت مجوز ورود تماشاگران به همه ورزشگا‌ه‌ها صادر شود. به دلیل اینکه زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی وضعیت بهتری نسبت به سایر استادیوم‌ها دارد، قرار شد در ابتدا 5درصد از ظرفیت این ورزشگاه برای این دو بازی به شکل آزمایشی پُر شود.»
 او درباره اعتراض تیم‌های شهرستانی تاکید کرد: «اگر مدل فعلی موفق باشد، در شهرستان‌ها هم ابتدا 5درصد از ظرفیت ورزشگاه پر می‌شود و در ادامه با بهترشدن وضعیت، احتمال دارد تماشاگران بیشتری مجوز ورود به استادیوم‌ها را دریافت کنند. اکنون سامانه 9-8 باشگاه برای بلیت‌فروشی آماده است، اما باید به سامانه بهداشت هم متصل شوند که وزارت بهداشت در زمینه ارایه بهترین سرویس اعلام آمادگی کرده تا افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند، بتوانند در همان مکانیزم فروش بلیت، برای خرید بلیت اقدام کنند. در صورت تایید دو دوز واکسن زدن هر نفر، آن فرد واجد شرایط خرید بلیت
خواهد بود.»


تعداد بازدید :  532