خداحافظی همایون شجریان و سهراب پورناظری با شمس و مولانا

حواشی و جنجال‌های «مست عشق» همچنان ادامه دارد

کناره‌گیری همایون شجریان و سهراب پورناظری از همکاری با پروژه «مست عشق» یک بار دیگر نام آخرین فیلم حسن فتحی را در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور جنجالی کرد.

حواشی و جنجال‌های «مست عشق» حسن فتحی همچنان ادامه دارد. بعد از حل دستوری اختلافات مالی تهیه‌کنندگان ایرانی و ترک این فیلم و خریداری آن از طرف ترکیه‌ای -که از نمایش این فیلم در قالب یک سریال در شبکه‌های ماهواره‌ای ممانعت کرد- حالا اختلافات عوامل فیلم خبرساز شده است. آن‌هم در حالی که به تازگی تیزر «مست عشق» منتشر شده و کسانی را که منتظر نمایشش بودند، به اکران فیلم آخر حسن فتحی امیدوار کرده بود.

خداحافظ مولانا!

ساعاتی پیش رسانه‌های سینمایی از کناره‌گیری همایون شجریان و سهراب پورناظری، خواننده و آهنگساز «مست عشق» حسن فتحی از همکاری با این فیلم خبر دادند. همایون شجریان و سهراب پورناظری دلیل این کناره‌گیری را «طولانی‌شدن ساخت این فیلم و فراهم‌نشدن شرایط قرارداد» عنوان کرده‌اند.

به نظر همایون شجریان و سهراب پورناظری؛ با توجه به شرایط مالی پروژه «مست عشق» و البته حساسیت و عشقی که این دو موزیسین به مولانا دارند، تولید موسیقی این فیلم در شرایط مطلوب ممکن نخواهد شد، بنابراین اعلام کرده‌اند که از این کار انصراف می‌دهند.

دلیل جدایی

اما دلیل کناره‌گیری همایون شجریان و سهراب پورناظری -که نام هر دو در کنار هم به عنوان سازندگان موسیقی «مست عشق» آمده- از این پروژه چیست؟

همایون شجریان در یادداشتی که امضای نام خودش و سهراب پورناظری را دارد، در این‌باره نوشته: «با پایان یافتن مراحل تدوین فیلم سینمایی «مست عشق» در جلسه‌ای که با تهیه‌کننده محترم فیلم، آگاهی یافتیم که پروژه توان اختیار گذاردن امکانات مورد توافق در گفت‌وگوهای آغازین جهت ساخت موسیقی را دارا نیست و با نظر و حساسیت و عشق ما به نام و جایگاه حضرت مولوی پذیرش هر گونه محدودیتی در خلق و تهیه موسیقی این اثر ناممکن می‌نمود، پس بنا را بر این نهادیم که از همکاری در این پروژه کناره‌گیری نماییم.»

مهران برومند، تهیه‌کننده «مست عشق» نیز در پاسخ ادعای همایون را تایید کرده است. این تهیه‌کننده به ایسنا گفته: «خواسته آقای شجریان غیرمعقول نیست و آنچه ما می‌خواستیم هم غیرمعقول نبود، اما با توجه به متوقف‌بودن پروژه در مدت دو سال شرایط همکاری فراهم نشد، چون همه چیز بستگی به شرایط ما داشت که نتوانستیم توافق قبلی را ادامه دهیم. در واقع علی‌رغم تلاشی که از طرف گروه تهیه فیلم برای رسیدن به یک توافق جدید صورت گرفت، اما شرایط مهیا نشد، در نتیجه با کمال رفاقت، دوستی و احترام قرار بر این شد که در پروژه‌ دیگری با یکدیگر همکاری داشته باشیم.»

مهران برومند همچنین گفت که تلاش‌شان بر این است که فیلم «مست عشق» را به هر نحوی که شده امسال اکران کنند.

مست عشق

«مست عشق» جدیدترین فیلم سینمایی حسن فتحی -که این روزها مشغول ساخت سریال «جیران» برای شبکه نمایش خانگی است، برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری روایت می‌کند. این فیلم که با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در نقش‌های شمس تبریزی و مولانا و البته حضور بازیگرانی چون حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی و بازیگران محبوب ترک چون بنسو سورال در نقش مریم، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا) و ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر جلوی دوربین رفته؛ مراحل ساخت خود را تقریبا تکمیل کرده و در واقع آخرین مراحل ساخت را پشت‌سر می‌گذارد و طبق آخرین پیگیری‌ها تلاش می‌شود تا چند هفته دیگر آماده اکران عمومی شود.

مست عشق، برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری روایت می‌کند

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.