شماره ۲۴۰۴ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
کیوسک مطبوعات جهان

فایننشال‌تایمز
«اومیکرون طوفانی از محدودیت‌های سفر در سراسر جهان به‌پا می‌کند» عنوان گزارش فایننشال‌تایمز است: «اومیکرون به‌دنبال ترس از فرار از واکسن‌های فعلی، منجر به سیلی از محدودیت‌های سفر جدید در سراسر جهان شده است. آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، استرالیا، عربستان سعودی و کره‌جنوبی سفرها را محدود یا دستور قرنطینه برای کسانی که از آفریقای جنوبی می‌آیند، صادر کرده‌اند. سوییس سفر به کشورهای غیرآفریقایی دارای موارد ابتلا را محدود کرده و هند و سنگاپور اعلام کرده‌اند محدودیت‌ها را دوباره بررسی خواهند کرد.»
نیویورک‌تایمز
«رقابت برای ارزیابی نحوه عملکرد واکسن‌ها در مقابل نوع جدید»؛ «26 جهش بی‌همتا» و «واکسن‌سازان آماده می‌شوند دوزها را برای اومیکرون اصلاح کنند» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است: «در حالی که کشورها ارتباطات هوایی خود را از جنوب آفریقا به‌دلیل ترس از شیوع جهانی دیگری از کرونا قطع کردند، دانشمندان یکشنبه برای جمع‌آوری داده‌هایی در مورد اومیکرون، قابلیت‌هایش و شاید از همه مهم‌تر اینکه واکسن‌های فعلی چقدر در برابر آن محافظت می‌کنند، تلاش کردند. کارشناسان گفتند ممکن است مسری‌تر باشد و از پاسخ‌های ایمنی بدن بهتر فرار کند.»
واشینگتن‌پست
«بایدن بر بوسترها برای محافظت در برابر اومیکرون تمرکز می‌کند» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است: «دولت بایدن بر دوزهای بوستر (یا تقویت‌کننده یا همان دوز سوم) به‌عنوان بهترین استراتژی در برابر نوع جدید ویروس کرونا تمرکز دارد. کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد دولت بایدن بر دوزهای‌های تقویت‌کننده به‌عنوان سلاحی کلیدی در تلاش برای محافظت از کشور در برابر نوع بالقوه خطرناک ویروس کرونا متمرکز شده، حتی در حالی که میزان تهدید همچنان نامشخص است.»


تعداد بازدید :  289