شماره ۲۴۰۵ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
روز گذشته آمار جانباختگان کرونا به 119 نفر رسید
دوباره 3 رقمی شد

شهروند| وزارت بهداشت اعلام کرد پس از 6 روز، بار دیگر شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران سه‌رقمی شد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان باختند. شمار قربانیان روزانه کرونا اول آذر و پس از ۲۳۴ روز، دو رقمی شد و به ۹۷ نفر رسید و اگرچه روز دوم آذرماه بار دیگر به مدار سه رقمی و عدد ۱۳۲ بازگشت، اما تا قبل از سه‌شنبه، نهم آذر همچنان تعداد قربانیان روزانه زیر یکصد نفر ثبت شد.بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز سه‌شنبه همچنین ۴۲۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شد که ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند. با احتساب آمار رسمی جدید، مجموع بیماران کرونا در ایران به ۶میلیون و ۱۱۷هزار و ۴۴۵ نفر و شمار رسمی قربانیان این بیماری به ۱۲۹هزار و ۸۳۰ نفر رسید.
در حال حاضر همچنین ۳۳۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در شرایط شدید این بیماری قرار داشته و تحت مراقبت قرار دارند.
بر اساس گزارش‌های رسمی، همچنین تاکنون ۵۷میلیون و ۶۷۹هزار و ۶۱ نفر دوز اول، ۴۷میلیون و ۱۴۷هزار و ۳۳۳ نفر دوز دوم و یک‌میلیون و ۶۶هزار و ۲۶۹ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در ایران به ۱۰۵میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۶۳ دوز رسیده است.
آن‌‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرده اکنون ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی به سر نمی‌برد.
خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد. این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد. همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید. با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.


تعداد بازدید :  275