مقامات بهداشتی روی صندلی داغ پاندمی!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 12 ژانویه 2022

مقامات بهداشتی بایدن رو در رو با سوالات سخت درباره وضعیت پاندمی قرار گرفته‌اند و نخست‌وزیر بریتانیا رو در رو با خشم فزاینده محافظه‌کاران برای شفاف‌سازی درباره میهمانی قرنطینه‌شکن است. در ژاپن هم سختگیری‌های مرزی‌ در برابر اُمیکرون ادامه دارد.

واشینگتن‌پست

«مقامات روی صندلی داغ پاندمی» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که در آن گفته مقامات بهداشتی بایدن رو در رو با سوالات سخت درباره وضعیت پاندمی قرار گرفته‌اند.

در گزارش می‌خوانیم: «مقام ارشد بهداشتی دولت بایدن روز سه‌شنبه ارزیابی دقیقی درباره وضعیت پاندمی ارایه کرد: بیشتر مردم به کووید مبتلا می‌شوند. سخنان جانت وودکاک، سرپرست سازمان غذا و دارو، در طول جلسه استماع سنا مطرح شد که در آن قانون‌گذاران هر دو حزب انتقادات شدیدی مطرح کردند که نشان‌دهنده ناامیدی، خستگی و نبود اطمینان میان بسیاری در سراسر کشور بود، این در حالی است که پاندمی به سال سوم خود وارد می‌شود.

بازخواست شدید مقامات بهداشتی بایدن در جلسه استماع تقریبا چهار ساعته در حالی رخ داد که ایالات متحده از رکورد قبلی بستری‌شدگان کووید در بیمارستان فراتر رفت با نزدیک به 146 هزار بیمار بستری. میانگین مرگ‌ومیر کووید به حدود 1640 تا 1650 نفر در روز رسیده، فراتر از میانگین 1048 نفر در اول دسامبر.»واشینگتن پست

گاردین

پیامدهای میهمانی داونینگ استریت در طول اولین قرنطینه ملی، حاکم بر صفحات نخست روزنامه‌های بریتانیایی است. «نمایندگان خشمگین محافظه‌کار مصرند نخست‌وزیر حقیقت را درباره میهمانی بگوید» عنوان گزارش اصلی گاردین است با تصویری از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، سه‌شنبه، هنگام بازگشت از ورزش صبحگاهی.

گاردین می‌گوید بوریس جانسون با فشار شدیدی از جانب محافظه‌کاران ارشد (توری‌ها) مواجه است تا علناً تایید کند آیا او در گردهمایی 20 می 2020 شرکت کرده است یا خیر. این روزنامه می‌گوید گروهی از نمایندگان محافظه‌کار به صراحت درباره برگزاری این میهمانی قرنطینه‌شکن در خیابان داونینگ با حضور بیش از 40 نفر ابراز خشم و شرمساری کرده‌اند.گاردین

ژاپن‌تایمز

«مقررات سخت مرزها تا پایان فوریه برقرار است» عنوان گزارش اصلی ژاپن‌تایمز است. در این گزارش آمده: «ژاپن محدودیت‌های مرزی سختگیرانه خود را تا پایان فوریه حفظ می‌کند. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، روز سه‌شنبه گفت در میان افزایش سریع موارد کووید- 19 ناشی از کرونای اُمیکرون (Omicron)، ژاپن کنترل‌های مرزی سختگیرانه خود را که اساسا ورود اتباع خارجی جدید را ممنوع می‌کند، تا پایان فوریه تمدید خواهد کرد.

کیشیدا به خبرنگاران گفت به دلیل محدودیت‌های بسیار سخت مرزی در میان کشورهای گروه هفت، ما توانسته‌ایم هجوم نوع اُمیکرون را به حداقل برسانیم و زمان بخریم تا برای افزایش موارد ابتلای داخل آماده شویم.»ژاپن تایمز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.