شماره ۲۵۲۱ | ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
10 هزار نفر با استفاده از پابند الکترونیک از زندان خارج شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: در حال حاضر یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی برای مرتکبین جرایم سبک است.
به گزارش قوه قضاییه، محمود ضیایی‌فرد درمراسم معارفه سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه مسئولیت اداره کل زندان‌ها بسیار مهم و سنگین است اظهار کرد: حمایت دستگاه قضا در کل کشور از جمله استان بوشهر با سازمان زندان‌ها قابل تقدیر و تحسین است.
وی مجازات جایگزین حبس را یکی از سیاست‌ها دانست و بیان کرد: هر چند زندان و زندانی نامطلوب است ولی این مهم برای امنیت، ایمنی و نظم جامعه اجتناب‌ناپذیر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور توجه به خانواده زندانیان را یکی از برنامه‌های مهم این سازمان دانست و تصریح کرد: توجه به خانواده زندانیان برای جلوگیری از برخی از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها و خیران مورد توجه ویژه قرار دارد.
ضیایی‌فرد از جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان برای خانواده زندانیان خبر داد و بیان کرد: اگر این مهم فرهنگ‌سازی شود میزان کمک‌ها تا ۲ برابر افزایش می‌یابد. وی با اشاره به وجود ۲۳۲ انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کشور افزود: بیش از ۴۶ هزار خانواده زندانی تحت پوشش این انجمن قرار دارد. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور از توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان میان خانواده زندانیان در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی به خانواده‌ها زندانیان پرداخت شده است.


تعداد بازدید :  312