شماره ۲۵۲۶ | ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازگشت دلار به کانال ۲۹هزار تومان

دیروز قیمت دلار در بازار آزاد با ۵۰۰ تومان کاهش دوباره به کانال ۲۹هزار تومان رسید و تمام رشته دلالان را پنبه و آنها را متضرر کرد.
هفته گذشته پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه کالاهای اساسی، دلالان و سودجویانی که همواره منتظر فرصتی برای ایجاد التهاب در بازار ارز هستند تا از آب گل‌آلود به نفع خود ماهی بگیرند، دست به کار شدند. 
البته اقدامات آنها نتیجه‌ای نداشت چراکه در روزهای گذشته با حضور رئیس‌جمهوری در بازار و گفت‌وگو با مردم، صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی درخصوص افزایش ذخایر اسکناس ارز و اینکه قیمت واقعی ارز پایین‌تر از بازار آزاد است سیگنال مثبت را منتشر کرد و موجب کاهش هزارتومانی دلار در بازار آزاد شد. دیروز در ادامه اقدامات انجام‌شده برای مقابله با التهاب بازار ارز، خبر وزارت اطلاعات مبنی بر شناسایی و انسداد حساب بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در کشور باعث بازگشت آرامش به بازار شد و در این بین دلالان بودند که دوباره ضرر کردند. طبق اطلاعیه وزارت اطلاعات با اجرای طرح برخورد با عوامل دادوستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر، ۹ هزار و ۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیاردریال از این عناصر در سطح کشور مسدود شد.در نخستین روز کاری هفته جاری، دلار در بازار آزاد با پانصدتومان کاهش وارد کانال ۲۹هزار تومان شد. همچنین در سامانه نیما ۲۶ هزارتومان و در صرافی بانکی ۲۵ هزار و ۶۸۲ تومان دادوستد می‌شد. این کاهش قیمت‌ها در روزهای اخیر نشان‌دهنده ادامه سیر نزولی نرخ دلار از نگاه معامله‌گران در روزهای آینده است.  به نظر برخی از معامله‌گران در صورتی که بازارساز به‌نوعی اثبات کند که حذف ارز دولتی به‌دلیل کمبود منابع ارزی نیست، التهاب بازار ارز کمتر شده و امکان سقوط بیشتر قیمت دلار وجود دارد. هرچند بعد از اتمام سفر مورا به ایران، او اخبار مثبتی درباره این موضوع منتشر و اعلام کرد مذاکرات به‌زودی آغاز خواهد شد و این هم خبر خوبی برای بازار ارز است. هم‌اکنون نرخ پوند و یورو هم نسبت به دو روز قبل کم شده است. قیمت پوند نسبت به پنجشنبه قبل 83 تومان کم شده و در محدوده 37 هزار و 255 تومانی قرار دارد. نرخ یورو هم در مقایسه با دو روز قبل 179 تومان کاهش داشته و به مرز 31 هزار و 739 تومان رسیده است.


تعداد بازدید :  448