شماره ۲۵۵۱ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
ناراحتی طرفداران آبی؛ سرمربی نداریم، از رقیب سنتی هم عقب افتاده‌ایم
استقلالی‌ها فضای مجازی را منفجر کردند!

شهروند| طرفداران استقلال و حتی مدیران این باشگاه تصور نمی‌کردند که بعد از جدایی فرهاد مجیدی با بحرانی عجیب و غریب مواجه شوند. مدیران استقلال و در رأس آن مصطفی آجورلو با گذشت حدود دو هفته از جدایی مجیدی هنوز نتوانسته‌اند سرمربی جدید خود را معرفی کنند و در کنار این موضوع از نقل و انتقالات و بحث‌های مربوط به آماده‌سازی برای لیگ جدید هم عقب مانده‌اند؛ اتفاقی که باعث ناراحتی شدید هواداران این تیم
 شده است.
بحران‌های عجیب در مقوله انتخاب سرمربی
در روزهای اول بعد از جدایی مجیدی، گزینه اول و آخر مدیران استقلال برای سرمربیگری این تیم جواد نکونام بود. مربی‌ای که از دوران بازی خود در پاس تهران رابطه خوبی با آجورلو داشت و حتی در مقطعی در تراکتور نیز قرار بود هدایت این تیم را برعهده بگیرد، اما شرایط مهیا نشد. بلافاصله بعد از موافقت با استعفای مجیدی، مذاکرات با نکونام آغاز شد و تا مراحل نهایی نیز پیش رفت. در ادامه اما فشارهای هواداری در صفحات مجازی و البته شرایط خوبی که این مربی در فولاد داشت، باعث شد تا او پیشنهاد آجورلو را رد کند و تصمیم به ماندن در خوزستان بگیرد. جواب رد نکونام به پیشنهاد استقلال دقیقا همان مساله‌ای بود که مدیریت استقلال تصورش را نمی‌کرد و باعث شد تا آبی‌ها وارد یک چالش بزرگ برای انتخاب سرمربی شوند.
در آن حال و هوا البته آندره‌آ استراماچونی نامی بود که در صفحات مجازی بارها مطرح شد، اما آجورلو هرگز با توجه به پرونده در جریان فیفایی، با او مذاکره‌ای انجام نداد تا خیلی سریع شایعه استراماچونی تکذیب شود. در ادامه گزینه‌های خارجی دیگر وسط آمد، اما توافق اولیه استقلال با الکساندر نوری، مربی ایرانی‌الاصل که سال‌ها در آلمان کار کرده، حاصل شد. با اینکه طرفداران استقلال منتظر اعلام رسمی سرمربیگری نوری بودند، اما ناگهان خبر آمد که پیشنهاد مالی بالای این مربی باعث شده تا آبی‌ها قید عقد قرارداد با او را بزنند. با این حساب انتخاب مربی استقلال وارد پروسه‌ تازه‌ای خواهد شد. اکنون به نظر می‌رسد با منتفی شدن حضور این مربی، مدیران استقلال در نهایت به مذاکرات برای استخدام یک سرمربی خارجی روی بیاورند. اتفاقی که تا امروز به هر دلیلی نسبت به آن نظر مثبتی نداشتند.

نقل و انتقالات استقلال روی هوا
مسئولان باشگاه استقلال تا زمان انتخاب سرمربی جدید طبیعتا نمی‌توانند وارد بازار نقل و انتقالات تابستانی هم بشوند. جذب نفرات جدید و تمدید با بازیکنان کنونی باید با نظر سرمربی صورت بگیرد و با توجه به اینکه سرمربی جدید استقلال مشخص نشده، عملا آبی‌ها در حوزه نقل و انتقالات نیز عاجز مانده‌اند و نمی‌توانند کاری را جلو ببرند. این در حالی است که رقیب سنتی استقلال یعنی پرسپولیس حضوری فعال و مقتدرانه در نقل و انتقالات داشته و توانسته روزهای خوبی را سپری کند.
پرسپولیسی‌ها بعد از توافق با یحیی گل‌محمدی برای فصل جدید ستاره‌های نامداری مثل علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر را به خدمت گرفته و به بهترین شکل ممکن تیم خود را تقویت کرده‌اند. فضای گسترده و پرخبر تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات باعث شده تا صدای اعتراض هواداران استقلال دربیاید.

قهرمان ایران در آمپاس!
بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر بیست و یکم امیدواری‌های زیادی نزد هواداران این تیم وجود داشت تا شرایط خوب ادامه یابد. استقلال با هدایت فرهاد مجیدی رکوردهای بی‌شماری را به ثبت رساند و طبیعی است در این وضعیت طرفداران امیدوار باشند تا با ادامه روند خوب گذشته تیم‌شان در فصل جدید نیز از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.
حالا اما وضعیت برای استقلالی‌ها خوب پیش نرفته است. وضعیت کنونی استقلال قطعا مورد قبول مصطفی آجورلو و سایر مدیران باشگاه هم نیست.
مدیران استقلال تصور نمی‌کردند تیم‌شان بعد از جدایی مجیدی به یک بحران عجیب فرو برود، اما آنها تا این لحظه نتوانسته‌ند شرایط را مهیا کنند و همین مساله است که در فضای مجازی اعتراض‌های زیادی را برای آنها به همراه داشته است.
 انتقادهای گسترده از آجورلو و دوستان
اگر سری به صفحات هواداران استقلال در شبکه‌های اجتماعی بزنید، موجی از انتقاد نسبت به عملکرد مدیریت باشگاه را مشاهده می‌کنید.
 طرفداران استقلال با جملاتی طنزآلود و همچنین جدی نسبت به عملکرد مدیران باشگاه گلایه دارند و خواهان آن هستند تا هرچه زودتر سرمربی جدید انتخاب شود و وضعیت تیم بهبود پیدا کند. آنها دیرکرد مدیران در انتخاب سرمربی را دلیل شرایط عجیب این روزهای استقلال می‌دانند که البته بیراه هم نیست.

این بحران کی تمام می‌شود؟
مساله مهم در پروسه انتخاب سرمربی جدید برای استقلال این است که در حال حاضر به غیر از جواد نکونام گزینه ایرانی باتجربه دیگری وجود ندارد که حضورش طرفداران را راضی کند. از طرف دیگر، انتخاب سرمربی خارجی نیز با توجه به نرخ کنونی ارز هزینه سنگینی روی دست باشگاه می‌گذارد. همین موضوع مدیران را به یک چالش بزرگ رسانده است.
در چنین شرایطی شنیده می‌شود که استقلالی‌ها از وزارت ورزش هم در این‌باره کمک خواسته‌اند تا طی روزهای آینده شرایط برای این تیم بهتر از قبل شود.
اما اینکه چه کسی سرمربیگری استقلال را قبول می‌کند و این تیم چگونه از بحران موجود خارج خواهد شد،‌ سوالی است که شاید هواداران آبی تا مدت‌ها جواب آن را دریافت نکنند.

 


تعداد بازدید :  428