سردار، قیصر «گنبدکاووس» شد!

گزارش «شهروندآنلاین» از فعالیت‌های عام‌المنفعه مهاجم تیم‌ملی فوتبال در زادگاهش

شاید باورتان نشود، اما سردار آزمون بخش زیادی از درآمد یورویی خود را صرف پیشرفت ورزش در زادگاه خودش می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ سردار آزمون در ورزش ایران چهره‌ای کاملا مردمی شناخته می‌شود؛ مهاجم توانمند تیم‌ملی فوتبال و باشگاه بایر لورکوزن آلمان که هنوز به 30سالگی نرسیده، اما با تلاش زیاد جایگاه بین‌المللی مناسبی را برای خودش دست‌وپا کرده است.

سردار که اصالتا ترکمن است و در گنبدکاووس چشم به جهان گشوده، همواره از علاقه وافر به شهر خود و همشهریانش سخن گفته است. او که به‌نوعی نماد گنبدکاووس هم هست، در سال‌های گذشته هیچ وقت از تلاش برای آبادی گنبدکاووس و پیشرفت فرزندان این شهرستان نه‌چندان بزرگ دریغ نکرده است. همین رفتارهاست که باعث شده مردمان گنبد بیش از هر نقطه دیگری از ایران به سردار افتخار کنند و طرفداری‌اش را به رخ بکشند.

در ادامه فعالیت‌های عمومی آزمون بد نیست بدانید که او برای اعتلای ورزشکاران شهر گنبد چه اقدامات مثبتی انجام داده است. اگرچه سردار از کودکی با اسب و سوارکاری بزرگ شده و همین حالا نیز اسبش با نام «سریک» در کورس‌های بزرگی برنده است، اما برای خردسالان و نوجوانان ورزشکار شهرش کارهای جالبی انجام داده که باعث می‌شود در سال‌های آینده ورزشکاران گنبدی بیشتری به ورزش ایران معرفی‌شوند.

همه چیز از «سریک» شروع شد

سردار آزمون از دوران کودکی با اسب زندگی کرده و علاقه زیادی به این حیوان نجیب دارد. او اسبی را از سالیان قبل داشت که نامش «سریک» بود. این اسب یار دیرین سردار محسوب می‌شد و البته که چند سال قبل به دلیل کهولت سن درگذشت. بعد از آن سردار اسب ترکمن قوی‌هیکل و زیبای دیگری را خریداری کرد و بازهم نام «سریک » را بر او نهاد. «سریک» حالا یکی از قهرمان‌های ایران محسوب می‌شود که اکثر کورس‌های گنبد را به نام خود تمام می‌کند.

علاقه سردار آزمون به اسب‌سواری سبب شده تا بسیاری از نوجوانان و جوانان اهل گنبد هم برای فعالیت در سوارکاری تشویق شوند و کورس‌های گنبدکاووس که بسیار معروف هم هستند، رونق بیشتری پیدا کنند.

آکادمی فوتبال سردار کاملا فعال است

چند سال قبل و زمانی که سردار در فوتبال روسیه و برای روبین‌کازان توپ می‌زد، در یکی از سفرهایش به ایران تصمیم گرفت آکادمی فوتبال سردار آزمون را در گنبد تاسیس کند. او کلنگ ساخت این آکادمی را در سال 97 و بعد از جام ملت‌های آسیا زد و با بودن پای کار، یک فضای فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به فوتبال در شهرستان گنبدکاووس ایجاد کرد.

آکادمی سردار آزمون در یکی از روستاهای گنبد به نام «داشلی‌برون» که یکی از مناطق خوش آب‌وهوای استان گلستان است، تاسیس شده و حالا با فعالیت گسترده کارش را جلو می‌برد. جالب است که بدانید آزمون برای این مرکز از برخی مربیان روسی و باتجربه نیز استفاده کرده تا به پیشرفت فوتبالیست‌های نونهال و نوجوان زادگاه خودش کمک شایانی کرده باشد.

آکادمی فوتبال مهاجم تیم‌ملی هرساله در روستاهای اطراف گنبدکاووس و خود شهرستان استعدادیابی می‌کند و نونهالان بااستعداد را شناسایی و با امکانات مناسب در امر فوتبال آنها را کمک می‌کند.

آقاخلیل و تاسیس آکادمی والیبال به نام پسرش

خلیل آزمون،‌ پدر سردار از پیشکسوتان برجسته عرصه والیبال در کشور محسوب می‌شود. او که سال‌ها در رشته والیبال فعالیت کرده، هم‌اکنون ریاست هیأت والیبال استان گلستان را برعهده دارد و با حمایت‌های پسرش به والیبالیست‌های این استان و به‌خصوص گنبدکاووس توجه بسیاری دارد.

در این شرایط آکادمی والیبال سردار آزمون هم مدتی است فعالیتش را شروع کرده و زیر نظر خلیل آزمون کار می‌کند.

آکادمی والیبال سردار چند ماه قبل از نوجوانانی که بالای 195 سانتی‌متر قد داشت، تست‌گیری و انتخاب‌هایی را انجام داد. سردار آزمون موسس و حامی مالی این آکادمی با همکاری پدرش در والیبال پایه و همچنین والیبال ساحلی اقدامات مثبتی انجام داده که به‌زودی در این زمینه هم شاهد موفقیت‌های بزرگی خواهیم بود.

تاسیس تیم والیبال بانوان و حضور در لیگ برتر

فعالیت‌های سردار در بخش ورزش گنبدکاووس فقط به مردان محدود می‌شد و از آنجایی که او همواره درباره محدودیت‌های ورزش زنان صحبت کرده بود، دوست داشت کاری هم برای ورزشکاران زن انجام بدهد. از این‌رو مهاجم تیم‌ملی فوتبال که علاقه وافری هم به والیبال دارد، اقدام به تاسیس یک تیم والیبال بانوان برای حضور در لیگ برتر این رشته کرده است.

تیم والیبال بانوان «سریک» گنبد حالا به‌دنبال حضور جدی در مسابقات لیگ بانوان است و تلاش می‌کند چند بازیکن ملی‌پوش را هم به ترکیب خود اضافه کند تا از این پس حضور پرشورتری در مسابقات کشوری داشته باشد.

آزمون در آخرین مصاحبه‌اش روایت جالبی درباره تیم والیبال بانوان سریک مطرح کرده است: «یک باشگاه والیبال زنان به نام سریک تاسیس کردم. امیدوارم که موفق باشند. هیچ درآمدی از این تیم ندارم. خودتان می‌دانید که والیبال همه‌اش هزینه است، فقط برای اینکه از بانوان‌مان حمایت شود این کار را کردم.»

نکته جالب این است که سرمربی تیم والیبال بانوان سریک نیلوفر حجتی ملی‌پوش سابق والیبال و همسر مهرداد طهماسبی دروازه‌بان تیم فوتبال سایپاست. سردار می‌گوید: «به مهرداد همین الان بگویم همین الان می‌گویم نیلوفر خانم، مهرداد جان اگر نتیجه نگیرید هیچی نیست. من هم الفرار. باشگاه من همینجوری است، اگر می‌خواهد بمانید، اگر نمی‌خواهید باز هم بمانید؛ چون قرارداد دارید(باخنده).»

وعده سردار به ورزشکاران زن

سردار در بخشی از آخرین گفت‌وگویش وعده داده که برای ورزش زنان اقدامات موثر دیگری هم انجام بدهد: «شاید در آینده تیم‌های بانوان فوتبال، بسکتبال و دوومیدانی تاسیس کردم. الان هیچ چیز معلوم نیست. امیدوارم من جزو کسانی باشم که به زنان ورزشکار کشورم کمک کرده که دیده شوند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.