جزئیات جست و جوی مفقودان در دره کن

پایان عملیات در منطقه روستایی امامزاده داوود

از نخستین ساعات شروع سیل در روستای امامزاده داوود و فیروزکوه تاکنون، بیش از 600 نیروی عملیاتی هلال‌احمر فعالیت خود را در این مناطق شروع کردند. با پیدا شدن اجساد برخی از مفقودان و پایش کامل داخل روستای امامزاده داوود، تیم‌های جست‌وجو تمرکز خود را روی جستوجو در مسیر رودخانه کن گذاشته‌اند. البته لکه‌گیری در بافت روستایی هم ادامه دارد. سیل از آخرین ساعات شامگاه پنجشنبه در نقاط مختلفی از تهران شروع شد و علاوه بر فیروزکوه و امامزاده داوود، مناطق دیگری ازجمله پاکدشت‏، دشت لار و سایر مناطق را هم درگیر خود کرد. با اینحال بیشترین خسارت‌ها و آسیب‌های سیلاب تهران در دو منطقه امامزاده داوود و فیروزکوه گزارش شده است.

شهروندآنلاین- مرضیه موسوی:جست‌وجو در محدوده قهوه‌خانه، پاساژ چهل‌ستون و محوطه امامزاده داوود به پایان رسیده است. تیم‌های امدادی به کمک کسبه و اهالی روستای امامزاده داوود در حال لکه‌گیری نقاط باقی‌مانده هستند تا شاید پیکری در آنجا پیدا شود. «مرتضی مرادی‌پور»، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر می‌گوید: «تعداد مفقودان سیل امامزاده داوود به تعداد پیکرهای کشف‌شده نزدیک است، اما جست‌وجو تا زمان پیدا شدن همه اجساد ادامه خواهد داشت. احتمال می‌رفت که در محدوده قهوه‌خانه و پاساژ جنازه‌های بیشتری کشف کنیم اما با پایان جست‌وجو در این نقاط به نظر می‌رسد اگر مفقودی‌ای هم وجود داشته باشد توسط سیل به رودخانه برده شده. تمرکز تیم‌های جست‌وجو در حال حاضر در دره و مسیر رودخانه است.»

مسدود شدن کانال‌ها به گل‌ولای و بقایای سیل، کار را برای نیروهای امدادی با مشکل مواجه کرده اما امدادگران با نصب کارگاه و استفاده از تجهیزات، به جست‌وجو می‌پردازند.

هنوز 2 مفقودی در فیروزکوه داریم

زرین‌دشت و مزداران، دو منطقه آسیب‌دیده از سیل هستند که جست‌وجو و امدادرسانی در آن از روز پنجشنبه ادامه دارد. تنها در روز یکشنبه، 3 جنازه از فوت‌شدگان سیل فیروزکوه در این مناطق کشف و رهاسازی شد تا آمار فوتی‌های تایید شده را به 14 نفر تا عصر یکشنبه برساند. «شاهین فتحی»، رئیس جمعیت هلال‌احمر استان تهران می‌گوید: « حدود 200 خانه در فیروزکوه دچار آسیب شده‌اند ازجمله آبگرفتگی و انباشت گل‌ولای و … . همچنین از این تعداد، 40 خانه تخریب شده است. امدادگران علاوه بر جست‌وجوی مفقودان، به این خانواده‌ها هم امدادرسانی می‌کنند. اسکان و تغذیه اضطراری، توزیع لوازم ضروری و پایش منطقه، جست‌وجو و رهاسازی پیکر قربانیان از مهم‌ترین اقدامات هلال‌احمر تاکنون بوده.»

به گفته فتحی در حال حاضر طبق آمار رسمی مفقودان، دو پیکر دیگر هنوز پیدا نشده و عملیات جست‌وجو تا پیدا شدن این پیکرها ادامه خواهد داشت. او می‌گوید: «البته سیل تهران تنها محدود به فیروزکوه و امامزاده داوود نیست. همین الان امدادگران مشغول رسیدگی به عشایر دشت لار هستند که از سیل متاثر شده‌اند. همچنین نقاط دیگری که سیل خسارت‌های جانی‌ومالی به بار آورده و هموطنان را تحت تاثیر قرار داده است.»

او از حضور تیم‌های امدادی و عملیاتی استان‌های معین ازجمله سمنان، البرز، قزوین و مازندران در این ماموریت‌ها خبر داد و گفت: «از ابتدای وقوع سیل در تهران تا عصر یکشنبه بیش از 600 نیروی عملیاتی در مناطق حضور پیدا کرده‌اند. همچنین 6 سورتی پرواز، امدادگران و تجهیزات امدادی را به مناطق سیل‌زده شمال‌شرق تهران رسانده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.