سفیر نیکاراگوئه: اقدامات هلال احمر ایران در منطقه و جهان نمونه است

سفیر نیکاراگوئه در تهران گفت: اقدامات هلال احمر در منطقه و جهان نمونه است و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر دست آوردهای خوبی داشته است

به گزارش شهروند آنلاین؛ عصر دیروز ایساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در ایران با رئیس جمعیت هلال احمر دیدار کرد.

در جریان این دیدار سفیر نیکاراگوئه در تهران گفت: اقدامات هلال احمر در منطقه و جهان نمونه است و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر دست آوردهای خوبی داشته است.

وی افزود: در همین راستا دولت و صلیب سرخ نیکاراگوئه علاقه مند است تا از تجربیات هلال احمر ایران استفاده کند. خوشبختانه روابط خوبی میان دولت های ایران و نیکاراگوئه وجود دارد و همکاری صلیب سرخ و هلال احمر دو کشور می تواند با توجه به مشترکات سیاسی که وجود دارد، نقطه عطفی در این خصوص باشد.

لنین براوو خاطرنشان کرد: کمیسیون هایی میان ایران و نیکاراگوئه تشکیل شده که در این بستر می توان همکاری های خوبی داشت. در بازدیدهایی که از توانمندی ها و مجموعه های هلال احمر صورت گرفت، ظرفیت های بالای هلال احمر به وضوح مشخص بود و علاقه مند هستیم تا از تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران استفاده کنیم زیرا از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

سفیر نیکاراگوئه در تهران با اشاره به پیشینه همکاری های دو کشور گفت: پلی کلینیک ایران در نیکاراگوئه خدمات ارزنده و فراموش نشدنی به مردم ارائه کرده که نشان دهنده همدلی دو ملت است و امروز مردم ایران و نیکاراگوئه روابطی حسنه و برادرانه با یکدیگر دارند که می توانند در این مقطع زمانی آن را گسترش دهند.

همچنین در این دیدار دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر بر تداوم همکاری های فی ما بین، گفت: هلال احمر ایران اقدامات زیادی در حوزه های مختلف انجام می دهد و ظرفیت های بالایی دارد تا در قالب تفاهم نامه امضا شده بتواند همکاری خوبی با صلیب سرخ نیکاراگوئه داشته باشد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ایران می تواند در حوزه های تجهیزات پزشکی، نساجی، تولید دارو و بسته های غذایی نیز با صلیب سرخ نیکاراگوئه همکاری داشته باشد.

دکتر کولیوند ادامه داد: تربیت نیروی انسانی و آموزش یکی دیگر از زمینه های مهمی است که می توان بدون هیچ محدودیتی در این عرصه همکاری کرد و تجربیات متخصصین را به اشتراک گذاشت.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امدادگران و نجاتگران ایرانی در سالیان اخیر با حوادث و سوانح مختلف رو به رو شده و سربلند از ماموریت های محوله بیرون آمده اند و به همین علت می توانند در حوزه آموزش و انتقال تجربیات در راستای مقابله با سیل و زلزله همکاری خوبی انجام داد. امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از جمله بهداشتی، درمانی و پزشکی به سطحی از توانمندی رسیده است که می تواند تعامل خوبی با مجموعه های مرتبط در کشور نیکاراگوئه داشته باشد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.