قرعه‌کشی حذف شد؛هر خودرو برای یک متقاضی

مدیرکل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز طرح پیش‌فروش خودروهای داخلی خارج از فرآیند قرعه‌کشی برای همه خودروها (حتی محصولات ایران‌خودرو) از روز چهارشنبه هفته جاری (۱۰ اسفند ماه) خبر داد و تاکید کرد که در این طرح همه متقاضیان خودرو دریافت می‌کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، عبدالله توکلی لاهیجانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این طرح خودروسازان بزرگ (ایران‌خودرو و سایپا) و همچنین خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می کنند.

مدیر کل خودرویی وزارت صمت تصریح کرد: در این طرح قرعه‌کشی انجام نمی‌شود و همه ثبت‌نام کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد، اما زمان تحویل خودروها بین سه ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در این طرح مشتریان در صورت عدم تمایل به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر، می‌توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند.

این مقام مسئول در وزارت صمت، اطلاع بیشتری از این طرح در اختیار قرار نداده است اما تا همین جای امر مشخص است که این طرح 9 فروش فوق‌العاده با موعد تحویل سه ماهه است و 9 پیش‌فروش که یکساله است، تعریف حساب وکالتی و واریز و مسدود کردن مبلغی از وجه خودرو هم ضروری است.  بر این اساس این پرسش پیش می‌آید که می‌توان این طرح را نقطه پایان برای اتمام قرعه‌کشی‌ها که به لاتاری ملی نیز معروف است، دانست؟ در صورت تحقق این امر، می‌توان گفت وعده وزارت صمت مبنی بر جمع شدن بساط قرعه‌کشی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

ضمن اینکه ایران‌خودرو تاکنون طرح بدون قرعه‌کشی (با قیمت درب کارخانه) نداشته و این اولین بار است که محصولات ایران‌خودرو بدون قرعه‌کشی عرضه می‌شوند./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.