شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
تلاش براي رشد و تعالي معنوي و مادي

سيد محمد حسين ميرمحمدي نماينده گلپايگان در مجلس

هدف‌هاي انسان در زندگي رشد و تعالي در 2 بعد معنوي و مادي از طريق حضور و  نقش‌آفريني مثبت در جامعه است. تقريبا بیشتر انسان‌ها به ويژه اكثريت مردم ايران دنبال دستيابي به اين هدف هستند.
افراد در طول زندگي براي رسيدن به اهداف خود روش‌هاي مختلفي را انتخاب و امتحان مي‌كنند، اما هدف‌هاي كلي انسان همان رسيدن به تعالي معنوي و مادي است. حال ممكن است كه برخي افراد، هدف‌هاي معنوي را بر اهداف مادي ارجحيت داده يا برعكس و ممكن است افرادي باشند كه تنها به يكي از اين ابعاد در زندگي توجه داشته باشند. داشتن هدف و برنامه براي دستيابي به منافع مادي به شرط آن‌كه ماديت را در خدمت معنويت قرار دهيم، هرگز امر ناپسندي نيست و كساني كه دنبال رشد و تعالي در دو بعد معنوي و مادي هستند، هدف‌گذاري اشتباهي ندارند.
در زندگي شخصي به فضل الهي و با عنايتي كه پروردگار به من و خانواده‌ام داشته است، به تمام هدف‌هايم رسيده‌ام و موضوع خاصي نيست كه بگوييم به دنبال آن بودم، اما به هدفم نرسيدم.
علت اين است كه در زمان هدف‌گذاري به شرايط حال، پيش‌بيني صحيح آينده، ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خودم دقت كرده و هرگز دنبال روياپردازي نبودم.
در حوزه انجام مسئوليت‌هايي كه به‌عنوان يك فرد در جامعه اسلامي برعهده دارم نيز برنامه‌ريزي كرده و براساس اين برنامه‌ريزي حركت كردم. به‌عنوان نمونه 11‌سال قبل به‌عنوان فردي كه تحصيلات حقوقي در مقطع عالي، در حوزه حقوق عمومي داشتم، به اين نتيجه رسيدم كه بسياري از قوانين موجود كشور نياز به اصلاح داشته و در بخش‌ تدوين قوانين نياز به حضور پررنگ افراد داراي برنامه‌ در اين حوزه داريم. به همين دليل براي شركت در انتخابات برنامه‌ريزي كردم و در اين برنامه هرگز به نتيجه فكر نكردم. چرا كه از امام خميني(س) ياد گرفتيم كه انسان بايد تكليف خود را انجام داده و چندان در قيد و بند نتيجه نباشد. همين ديدگاه نيز موجب شد كه در 2 انتخابات نتوانم آراي لازم را كسب كنم، اما همواره با توكل به خدا در انتخابات شركت مي‌كردم و در نهايت در دوره نهم مجلس شوراي اسلامي توانستم به‌عنوان نماينده مردم گلپايگان به مجلس
راه يابم.

 
 


تعداد بازدید :  270