شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
روی میز خبر

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش: کمبود ۱۰‌هزار مربی بهداشت در مدارس کشور
فارس| «با وجود ۵۸۰۰ مربی بهداشت در مدارس کشور، حدود ۱۰‌هزار مربی کمبود داریم.» مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: «براساس مصوبه دولت باید به ازای هر 750 دانش‌آموز یک مربی بهداشت داشته باشیم. همچنین براساس مصوبه هیأت وزیران در روستاها وظایف مربیان بهداشت را بهورزان انجام می‌دهند.»  حسن ضیاءالدینی با اشاره به تعداد مربیان بهداشت مدارس ادامه داد: «حداکثر مربیان بهداشتی که به همراه افراد آموزش‌دیده در اختیار داریم، 5‌هزار و 800 نفر هستند و در این زمینه کمبود داریم.» او گفت: «در دانشگاه فرهنگیان دو واحد درسی به نام آموزش بهداشت داریم تا معلمانی که قرار است وارد آموزش و پرورش شوند اطلاعات کلی در حوزه بهداشت داشته باشند.»

شورایعالی استان‌ها تصویب کرد  
نام‌گذاری 25 اسفند به‌نام روز«شهردار»
ایسنا| رئیس شورایعالی استان‌ها از تصویب دو فوریت طرح نامگذاری روز شهردار خبر داد. غلامرضا بصیری‌پور در حاشیه سیزدهمین اجلاس عمومی شورایعالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به روز 25 اسفند که روز شهادت شهید باکری است گفت: دو فوریت طرح پیشنهادی برای نامگذاری این روز به‌عنوان روز شهردار با اکثریت آراء اعضای شورایعالی استان‌ها به تصویب رسید و در مرحله بعد شورایعالی استان‌ها می‌تواند از کانال دولت و شورای فرهنگی عمومی و کانال مجلس تصویب و اجرای این طرح را دنبال کند. این طرح به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و قدردانی از تلاش و کوشش شهرداران با پیشنهاد اعضای شورایعالی استان‌ها در این شورا مطرح شد و درنهایت با تصویب اکثریت اعضا، دو فوریت آن به تصویب رسید.
در جریان سیزدهمین اجلاس عمومی شورایعالی استان‌ها دو فوریت طرح افزایش یک نفر به تعداد اعضای هیأت رئیسه به‌عنوان «نایب رئیس دوم» با اکثریت آرای اعضای شورایعالی استان‌ها به تصویب رسید. تصویب این طرح درحالی است که در آیین‌نامه داخلی شورایعالی استان‌ها نیز به یک نفر به‌عنوان نایب‌رئیس اشاره شده است. برهمین اساس تصویب طرح افزایش یک نفره هیأت رئیسه شورایعالی استان‌ها مغایر با آیین‌نامه داخلی این شوراهاست. در حاشیه این جلسه مهدی چمران در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از تصویب دو فوریت این طرح گفت: در قانون یک نفر به‌عنوان نایب‌رئیس اشاره شده است و تصویب این طرح خلاف قانون بوده است. من این مسأله را نیز به بصیری‌پور، رئیس شورایعالی استان‌ها خواهم گفت. پیش از این غلامرضا بصیری‌پور، رئیس شورایعالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با تأکید بر قانونی بودن تصویب طرح افزایش یک‌نفره اعضای هیأت رئیسه گفت: در جلسه دیروز دو فوریت طرح افزایش یک نفره اعضای هیأت رئیسه با اکثریت آرا به تصویب رسید.


تعداد بازدید :  400