شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
وقتی توان خرید مردم آب می‌رود
مردم: کاهش تورم را احساس نمی‌کنیم

شهروند| «وقتی توان خرید مردم آب می‌رود» عنوان گفت‌وگوی «شهروند» با 2کارشناس اقتصادی است که تبعات نرخ تورم 2رقمی و کاهش ارزش پول بر زندگی مردم را تحلیل کرده‌اند. به عقیده این کارشناسان گرچه از شتاب افزایش قیمت در بازار کالا و خدمات کاسته شده اما این موضوع نه‌تنها به معنای ارزانی نیست بلکه راه طولانی تا تک‌رقمی شدن نرخ تورم و حفظ ارزش پول دارد. به گفته این کارشناسان در شرایطی که افزایش دستمزدها به شتاب نرخ تورم نمی‌رسد، کالاهای مصرفی مردم تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و مردم برای حفظ ارزش پول به خرید و احتکار کالاهایی روی می‌آورند که احتمال افزایش قیمت آنها وجود دارد. گزارش «شهروند» در رسانه‌های مختلف بازنشر شده و تعدادی از مخاطبان درباره آن اظهارنظر کرده‌اند. تعدادی از این نظرها را در ادامه می‌خوانید.
 احتشامی: مردم هم همینو می‌گویند که کاهش نرخ تورمی که دولت می‌گوید آن‌قدر محسوس نبوده که به زندگی روزمره آنها تأثیر بگذاره.
  ناشناس: دولت تا همین‌جا هم با دست‌خالی شاهکار کرده. این همه اختلاس‌گر از دولت گذشته منابع زيادي رو بالا کشیدن.
 رضا: حرف خیلی جالبی بود کسی که 80‌درصد مبلغ خرید خونه‌رو داشته باشه چه نیازی به گرفتن این وام‌ها با این سودهای سرسام‌آور داره؟ کدوم زوج جوانی هست که با این درآمدهای پایین و هزینه‌های کمرشکن قدرت پس‌انداز داشته باشه؟ آقازاده‌هایی که نسل به نسل ثروتمند شدند هرگز نمیتونن بفهمن محتاج یه‌میلیون تومن شدن یعنی چی.
  حمزه: انتظار مردم تأمین حداقل‌هاست. واقعا مردم زیر فشارن به‌خصوص جوون‌ها.
 علی: اول این‌که جامعه کاهش تورم را نپذیرفته؛ زیرا هنوز تورمی که مردم دارند حسش می‌کنند در زندگی روزمره‌شان بالای 30‌درصد است. دوم این‌که تمام توصیه‌ها و راهکارهایی که من بچه روستایی تا شما استاد دانشگاه می‌فهمیم، دولتمردان نمی‌دانند؟ دولت باید عزم جدی خود برای مبارزه با فساد مالی را ادامه دهد تا بتواند در حوزه اقتصاد عملکردی درخشان داشته باشد.


تعداد بازدید :  280